فرناز شایانی 

شهریور 9, 1399

بهترین پلاگین‌های سئو برای وردپرس

پس از راه‌اندازی سایت وردپرسی خود و خرید هاست وردپرس پرسرعت برای میزبانی آن، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) را باید در اولویت اقدامات خود قرار دهید.

چنانچه تاکنون به این مورد توجه نداشته اید، وقت آن است که در مورد بهینه‌سازی موتور جستجوی وب‌سایت وردپرسی خود اقدام نمایید.

ممکن است سایت وردپرسی شما یک وب‌سایت خیره‌کننده با محتوای قابل توجه باشد، اما بهترین وب‌سایت‌‌ها نیز زمانی موفق می‌شوند که توسط بازدیدکنندگان دیده شوند.

 

اگر تا کنون تلاش زیادی برای دیده شدن در فضای آنلاین کرده‌اید و به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اید، اکنون زمان آن است که راه حل مناسب خود را بیابید و بازدید سایت خود را افزایش دهید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر یا همان سئو (SEO)، راه حلی‌ست که موجب می‌شود شما بتوانید معیارهای لازم برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر را بر روی سایت خود اعمال کنید.

خوشبختانه برای افرادی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ایجاد سایت خود استفاده می‌کنند، این سایت‌ساز اساسا SEO friendly یا مبتنی بر سئو است؛ اما مراحلی نیز وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. همچنین از ابزاری می‌توانید استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که از میزبانی وردپرس خود نهایت استفاده را می‌برید.

یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌‌های بهبود سئو وردپرس، استفاده از پلاگین‌‌های سئو وردپرس است. بازار پلاگین سئو در وردپرس مملو از پلاگین‌‌های سئو مفید با طیف وسیعی از ویژگی‌‌های پیشرفته است که از بهترین شیوه‌‌های سئو بهره می‌گیرند. همه پلاگین‌‌های سئو وردپرس یکسان ساخته نشده‌اند.

 

در ادامه به بررسی مفهوم پلاگین سئو و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم.

 

پلاگین سئو چیست؟

پلاگین سئو یا افزونه سئو به پلاگین‌‌هایی از وردپرس گفته می‌شود که به بهبود رتبه سایت و بهینه سازی موتور‌های جستجو کمک می‌کند. خوشبختانه وردپرس با بهترین پلاگین‌‌های سئو طراحی شده است که برای خودکار‌ نمودن و ساده کردن چندین مرحله از فرآیند سئو برای شما طراحی شده است.

در ادامه ۱۰ عدد از بهترین پلاگین‌‌های سئو وردپرس در سال ۲۰۲۰ را بررسی می‌کنیم.

 

 

۱۰ مورد از بهترین پلاگین‌های سئو سایت وردپرسی

 

 

Yoast SEO

پلاگین سئو وردپرس yoast seo

پلاگین سئو وردپرس Yoast SEO، بهترین پلاگین سئو وردپرس شناخته شده است. پلاگین سئو Yoast  با بیش از ۵ میلیون نصب فعال و بیش از ۲۵۰۰۰ امتیاز‌دهی بالا میان کاربران (۵ ستاره)، بیشترین کاربرد پلاگین سئو را در وردپرس دارد.

این پلاگین سئو وردپرس چند منظوره برای ۴۷ زبان قابلیت سئو دارد و همچنین بهینه‌سازی محتوا هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید‌کنندگان سایت انجام می‌دهد.

یكی از مهمترین ویژگی‌های این پلاگین، یک فرمت ثابت برای عنوان و توصیف متا تگ‌‌ها است كه سبب بهبود برند سازی شده و از بهینه بودن تک تک جزییات در نتایج موتور‌های جستجو اطمینان می‌یابد.

همچنین یک بالک ادیتور (Bulk Editor) یا ویرایشگر دسته‌ایی نیز وجود دارد که ویرایش‌‌های گسترده در عناوین و توضیحات متای سایت را امکان‌پذیر می‌کند.

 

با توجه به آن که وردپرس ۵.۵ اکنون نقشه‌‌های XML سایت را بدون نیاز به افزونه اضافی ایجاد می‌کند، بهترین پلاگین سئو برای وردپرس یعنی Yoast با یک کلیک نقشه سایت XML بسیار پیشرفته‌تری از نظر عملکرد فراهم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌‌های مفید دانلود پلاگین سئو برای وردپرس، گزینه تنظیم خودکار آدرس‌‌های اینترنتی کانونی (Canonical URLs) برای جلوگیری از تکرار محتوا است. گاهی اوقات محصولات یا محتوایی دارید که ممکن است در چندین URL یا آدرس پیدا کنید و می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. یک Canonical URL به شما امکان می‌دهد به موتور‌های جستجو اعلام نمایید که برخی از URL‌‌‌های مشابه در واقع یکسان هستند. بنابراین به رتبه بندی شما آسیب نمی‌رسد.

پلاگین یواست سئو در ساده‌سازی چندین مرحله از فرآیند سئو بسیار عالی عمل می‌کند. تجزیه و تحلیل SEO این افزونه سئو وردپرس، روشی فوق العاده آسان برای اطمینان از تولید محتوا منطبق با سئو و استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. همین تجزیه و تحلیل خوانا کمک می‌کند از آسانی تفسیر محتوا برای موتور‌های جستجو و خوانندگان اطمینان حاصل نمایید.

 

ضمنا کاربران می‌توانند ببینند محتوای آنها در نتایج موتور‌های جستجو با پیش نمایش موجود در بهترین افزونه سئو وردپرس Yoast چگونه دیده می‌شود.

یک امتیاز برای افرادی که یک تیم را مدیریت می‌کنند وجود دارد و آن است که Yoast به شما امکان می‌دهد کنترل کنید چه کسی به چه بخش‌‌های پلاگین سئو وردپرس دسترسی دارد.

 

 

All in One SEO Pack

پلاگین سئو وردپرس all in one seo pack

هدف از پلاگین سئو وردپرس All in One SEO Pack در نام آن وجود دارد: همه چیز در یک بسته!

این افزونه اصلی‌ترین پلاگین سئو در وردپرس است و از زمان انتشار آن در سال ۲۰۰۷، بیش از ۶۵ میلیون بار دانلود شده است. همین امر آن را به یکی از محبوب‌ترین افزونه‌‌های وردپرس تبدیل کرده است. علت آن ساده است. افزونه سئو All in One SEO Pack برای مبتدیان و کاربران پیشرفته طراحی شده است؛ با تنظیمات و ابزار‌هایی که شما را قادر می‌سازد تا با کسب تجربه بیشترکنترل بیشتری روی وردپرس داشته باشید.

این افزونه بطور خودکار برچسب‌‌های متاتگ (meta tags) را تولید کرده و عناوین (titles) را برای همه موتورهای جستجو بهینه می‌کند. همچنین پشتیبانی از نقشه سایت XML را برای Google و Bing فراهم می‌کند و همین کار را برای نقشه‌‌های تصویر و نقشه‌‌های RSS نیز انجام می‌دهد.

چنانچه برخی از تنظیمات را نمی‌پسندید، All in One SEO Pack این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که می‌توانند تنظیمات را تغییر دهند.

 

این پلاگین سئو وردپرس همچنین برای کسانی که وب‌سایت‌‌های فروش آنلاین دارند گزینه خوبی است. زیرا این تنها افزونه رایگان برای ارائه یکپارچه‌سازی SEO برای سایت‌‌های فروشگاهی از جمله WooCommerce است.

از دیگر ویژگی‌های مفید می‌توان به‌URL‌‌های پیشرفته Canonical، امکان هدایت صفحات پیوست به پست والد آنها اشاره کرد.

 

 

W3 Total Cache

w3 total cache wordpress seo plugin'

سرعت سایت تاثیر بسزایی در کسب و کار شما دارد. در صورتی که زمان باز شدن سایت بیش از۳ ثانیه است، ۴۰ درصد از کاربران را از دست خواهید داد. همین موضوع تاثیر سرعت لود سایت را مشخص می‌کند. سرعت سایت نه تنها یکی از عواملی است که گوگل در رتبه بندی سئو در نظر می‌گیرد، یکی از عوامل دستیابی به مشتری یا از دست دادن مشتری نیز هست.

Caching فرایند ذخیره‌سازی نسخه‌‌هایی از فایل‌‌ها یا داده‌‌ها در حافظه پنهان است. کش نمودن امکان دسترسی سریع‌تر به داده‌‌ها نسبت به زمانی که داده‌‌ها مستقیما از سرور درخواست شود را فراهم می‌کند. به زبان ساده، ذخیره‌سازی یا caching باعث می‌شود وب‌سایت شما خیلی سریع‌تر شود.

 

W3 Total Cache با بیش از ۱ میلیون نصب فعال و امتیاز عالی ۴٫۴ ستاره، احتمالا بهترین پلاگین سئو وردپرس caching در دسترس بوده و روشی سریع برای افزایش عملکرد وب‌سایت و کاهش بار است.

با دانلود پلاگین سئو برای وردپرس طیف گسترده ای از caching فراهم می‌شود که مواردی مانند فایل‌‌های HTML، CSS و JavaScript را به حداقل می‌رساند (کوچک می‌کند) و زمان تولید بهینه ای برای صفحات وب ارائه می‌دهد تا صفحات سریع‌تر تولید شده و در دسترس قرار گیرند و قابل تعامل‌تر باشند.

اگر هنوز همه دلایل فوق شما را جهت دانلود پلاگین سئو برای وردپرس قانع نکرده است، باید گفته شود که این پلاگین سئو وردپرس، کشینگ برایAT&T T، Mashable و Yoast.com سازنده افزونه (Yoast SEO) است.

 

 

Rank Math

پلاگین سئو وردپرس rank math

اگر عبارت “SEO” را در بازار پلاگین‌‌های سئو وردپرس جستجو کنید، Rank Math در نتیجه نتایج جستجو پس از  Yoast قرار دارد و ممکنست که طولی نکشد که از Yoast پیشی بگیرد.

Rank Math در سال ۲۰۱۹ ارائه شده و در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰۰۰ نصب فعال دارد و دارای امتیاز ۵ ستاره است.

برای کسانی که می‌خواهند برای SEO خود کار‌های زیادی انجام دهند، اما فرصت انجام این کار را ندارند، Rank Math  گزینه‌ای مناسب است.

 

تعداد زیادی از ویژگی‌‌های مفید مانند تنظیم قالب Google Schema Markup (aka Schema Rich Snippets)، یکپارچه سازی کنسول جستجوی Google و رتبه‌بندی کلمات کلیدی Google در این پلاگین سئو وردپرس ساخته شده است. اما Rank Math از سایر پلاگین‌‌های سئو وردپرس نیز متمایز است و به شما امکان می‌دهد پست‌‌های خود را برای کلمات کلیدی نامحدود برای هر پست بهینه کنید.

این موارد تنها قسمتی از ویژگی‌‌های Rank Math است. حتی با وجود دانلود پلاگین سئو برای وردپرس و تمام ویژگی‌‌های آن، هنوز هم بسیار سریع بوده و بار کمی بر روی سرور میزبانی می‌اندازد. بعلاوه با استفاده از یک راه اندازی بسیار آسان،Rank Math خودش را پیکربندی می‌کند.

 

 

Broken Link Checker

پلاگین سئو وردپرس broken link checker

پیوند‌های شکسته (Broken links) می‌توانند صدمات جدی به وب‌سایت وردپرس شما وارد کنند. اگرچه ممکنست تصور شود که وجود یک یا دو لینک در سایت که دیگر کار نمی‌کنند، موضوع مهمی‌نیست، اما همین پیوند‌ها ممکن است به رتبه بندی موتور‌های جستجو سایت آسیب برساند.

حجم سایت هر اندازه که باشد، بررسی لینک‌‌ها به صورت دستی کاری ناکارآمد و وقت‌گیر است. این همان چیزی است که افزونه    Broken Link Checker  را به یکی از ارزش‌مند‌ترین پلاگین سئو وردپرس در دسترس تبدیل می‌کند. این پلاگین سئو در وردپرس، وب‌سایت شما را جهت یافتن پیوند‌های داخلی و خارجی شکسته بررسی کرده و شما را از هرگونه مسئله‌ای مطلع می‌کند تا بتوانید تغییرات لازم را انجام دهید. همچنین با دانلود پلاگین سئو برای وردپرس این امکان را به مدیر سایت می‌دهد که پیوند‌ها را در پست‌‌ها، صفحات، نظرات و حتی زمینه‌‌های سفارشی نظارت کنند و بطور خودکار هر پیوندی را که کار نمی‌کند تشخیص می‌دهد.

 

پلاگین سئو وردپرس Broken Link Checker، گزینه‌‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا لینک‌‌های شکسته با ظاهری متفاوت در پست‌‌ها نشان داده شوند و همچنین از دنبال کردن لینک‌‌های خراب توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند. این روش راهی آسان برای محافظت از سئو سایت است.

 

 

SEO Press

seo press wordpress plugin

SEO Press با ارائه چندین مورد مشابه با Yoast SEO وAll in One SEO Pack، رتبه ۵ ستاره را به عنوان قدرتمند‌ترین پلاگین سئو در وردپرس کسب کرده است که می‌تواند باعث افزایش ‌ترافیک و بهینه‌سازی سئو سایت شما شود.

متغیر‌های دینامیکی برای هر دو مورد توضیحات و عناوین متا، canonical URLs،  XML‌‌‌های سفارش، تصاویر XML و HTML نقشه سایت و یک نصب آسان برای تنظیم سریع، فقط برخی از ویژگی‌‌هایی است که SEO Press با پلاگین‌‌های سئو وردپرس مشترک دارد. اما آن چه دانلود پلاگین سئو برای وردپرس را توجیه و متمایز می‌کند، در بهینه‌سازی رسانه‌‌های اجتماعی است.

 

SEO Press برای تقویت اشتراک رسانه‌‌های اجتماعی در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، ​​واتس اپ و پینترست، Open Graph و Twitter Cards را فراهم می‌کند و پیش نمایش‌‌ها بهینه‌سازی محتوا برای هر کانال را آسان می‌کند.

ممکن است در حال حاضر اندکی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نصب فعال داشته باشد، اما این پلاگین سئو وردپرس در سال ۲۰۱۷ ارائه شده و به طور مداوم در حال رشد است.

همچنین منتقل کردن ابر داده‌‌های پست با یک کلیک امکان پذیر است، اگر تمایل دارید که از یکی از پلاگین‌‌های سئو وردپرس به SEO Press مهاجرت کنید.

 

 

The SEO Framework

seo framework پلاگین سئو وردپرس

این پلاگین سئو در وردپرس ادعا می‌کند تنها افزونه با ویژگی‌‌های کامل سئو است که از دستورالعمل‌‌ها و قواعد white-hat که توسط وردپرس و موتور‌های جستجو وضع شده است پیروی می‌کند و دارای امتیاز ۵ ستاره برای تهیه نسخه پشتیبان از آن است.

SEO Framework تنها افزونه‌ای است که می‌تواند با خواندن محیط وردپرس کاربر، هوشمندانه برچسب‌‌های مهم سئو در هر زبان را تولید کند. این امر صرفه جویی در زمان بوده و نیاز به دانش پیشرفته SEO را برطرف می‌کند.

 

همچنین این پلاگین سئو وردپرس هنگام نصب از پیش تنظیم شده و در زمان کاربر صرفه جویی می‌کند. سپس سایت وردپرسی شما فورا محافظت می‌شود و به محض فعال سازی افزونه، برچسب‌‌های متا یا meta tags را تکمیل می‌کند.

صفحات نمای کلی، دستورالعمل‌‌های کد گذاری شده با رنگ ارائه می‌دهند؛ که با قرار دادن موس روی آن ها نشان می‌دهد چگونه می‌توانید صفحات را بهبود بخشید. و از آنجا که از دستورالعمل‌‌های گوگل وب‌مستر پیروی می‌کند، کاربران می‌توانند بدون نگرانی از انجام اشتباه، صفحات را بهینه کنند.

SEO Framework بدلیل راهنمای‌های کدگذاری رنگی بسیار عالی است زیرا روش‌‌های بهبود سئو برای هر صفحه را پیشنهاد می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌‌های دانلود این پلاگین سئو وردپرس، شبکه پشتیبانی آن است. این فروم از پشتیبانی عالی برخوردار است و طی ۵ سال گذشته، تیم پشتیبانی داخلی آن شخصا به بیش از ۱۴۰۰ سؤال پاسخ داده‌اند. 

 

Redirection

پلاگین سئو وردپرس redirection

با بیش از ۱ میلیون نصب فعال و بیش از ۱۰ سال تجربه در بازار پلاگین‌‌های سئو وردپرس،Redirection  محبوب‌ترین افزونه مدیریت تغییر مسیر یا ریدایرکت است.

تفاوتی ندارد که سایتی یک یا چندین تغییر مسیر دارد، پلاگین سئو وردپرس Redirection باعث می‌شود همه تغییر مسیر‌‌‌های ۳۰۱ را مدیریت کرده، خطای ۴۰۴ را ردیابی کرده و هدر‌های HTTP را اضافه کند. این امر باعث بهبود رتبه سایت شما می‌شود و برای استفاده از آن نیازی به دانش Apache یا Nginx ندارید.

این پلاگین سئو در وردپرس نیز قابل تنظیم است تا تغییرات در صفحه یا پست پیوند مجدد را کنترل کند و به طور خودکار یک آدرس مجدد برای URL جدید ایجاد کند.

 

این افزونه همچنین تغییر مسیر‌‌‌های شرطی ارائه می‌دهد . بنابراین می‌توانید بر اساس مواردی مانند وضعیت ورود به سیستم، مرورگرها، کوکی‌‌ها، قابلیت‌‌های WordPress و موارد دیگر و همچنین مجوز‌های ریز دایرکتوری، تغییر مسیر‌‌‌ها را کنترل کنید تا بتوانید برای کاربرهای مختلف تغییر مسیر دهید.

 

 

Squirrly SEO 2020

پلاگین سئو وردپرس squirrly seo wordpress plugin

این پلاگین سئو وردپرس به طور خاص برای متخصصان غیر‌حرفه‌ایی SEO طراحی شده است. Squirrly SEO یک مشاور SEO مبتنی بر A.I با بیش از ۳۰۰ قابلیت رایگان که شامل ویژگی‌‌های پولی از پلاگین‌‌هایی مانند  Yoast، RankMath، SEOpress است. Squirrly SEO نه تنها ویژگی‌‌های بسیاری از سایر پلاگین‌‌های سئو وردپرس را شامل می‌شود، بلکه شامل چندین دستیار مختلف نیز می‌شود تا مواردی مانند استراتژی، تنظیمات، پست‌‌های وبلاگ و تحقیقات کلمات کلیدی را آسان‌تر و کاربر پسند‌تر نماید.

برای شروع کلمه کلیدی مورد نظر خود را که می‌خواهید رتبه بندی شود در مقاله فعلی خود وارد کنید. Squirrly به هنگام نوشتن پست از طریق چراغ‌‌های سبز و پیشنهاد‌های بازشو (پاپ‌آپ)، توضیحاتی در خصوص این کلمه کلیدی در محتوای شما می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب SEO Squirrly، ابزار تجزیه و تحلیل رقبا است که محتوای رقبا را تحلیل می‌کند و راه‌‌هایی را برای سبقت گرفتن از صفحات آنها به شما ارائه می‌دهد.

 

 

BoldGrid Easy SEO

boldgrid easy seo wordpress plugin

پلاگین سئو وردپرس BoldGrid Easy SEO برای کاربران در تمام سطوح و توسط سازندگان W3 Total Cache ساخته شده است. این پلاگین سئو وردپرس کاربر‌پسند بوده زیرا ابزارهای ساده و در عین حال قدرتمندی را برای بهینه‌سازی موتور جستجوی وردپرس ارائه می‌دهد.

این افزونه با کاربری آسان،‌تراکم کلمات کلیدی، عناوین و توضیحات صفحه، محتوای صفحه و برچسب‌‌ها، برچسب‌‌های alt تصویر و طول محتوا را بهینه می‌کند. همچنین دارای گزینه‌‌هایی برای مجوز یا عدم مجوز ایندکس نمودن توسط موتور جستجو، تنظیم پیوند‌های follow/no follow و نشانی ‌URL‌‌های canonical است.

با استفاده از تمام ابزار‌های BoldGrid Easy SEO محتوای صفحه شما به صورت آنلاین تجزیه و تحلیل می شود و توصیه‌‌هایی را ارائه می‌دهد که به شما در حفظ بهترین شیوه‌‌های سئو و رتبه بالاتر در نتایج موتور جستجو کمک می‌کند. 

 

در نظر داشته باشید که بروزرسانی وردپرس نیز تاثیر زیادی بر بهینه سازی سایت دارد. پس همیشه از جدیدترین نسخه وردپرس برای سایت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌ها، بروزرسانی‌ها و دانلود وردپرس ۵.۵

در این مقاله به بررسی ویژگی‌‌های رایگان پلاگین‌‌های سئو پرداختیم. بسیاری از پلاگین‌‌های سئو وردپرس در نسخه‌‌های پریمیوم، ویژگی‌‌ها و قابلیت‌‌های پیشرفته ارائه می‌دهند.

لیست فوق جامع نیست و افزونه‌‌های مفید دیگری نیز وجود دارد که ذکر نشده است. اما مواردی که تحت پوشش قرار گرفته‌اند، منابع اثبات شده برای کمک به بهبود رتبه سایت هستند.

 

به این موضوع توجه داشته باشید که سرعت سایت شما بر روی سئو سایت تاثیر بسزایی دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث بهبود سئو سایت می‌شود، سرعت بالاست.

هم اکنون با خرید هاست وردپرس پرسرعت، باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی خود شوید، چرا که هاست وردپرس متناسب با سایت وردپرسی ایجاد شده و باعث افزایش بهینه بودن آن نیز می‌شود:

خرید هاست وردپرس wordpress hosting

 

فرناز شایانی 

كارشناس هاستينگ و ثبت دامنه، مسلط به زبان انگلیسی، علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با IoT و شبکه.