efixhost 

بهمن 19, 1398

تاثیر هاست بر سئو سایت

اقداماتی بسیاری برای بهبود سئو سایت و عملکرد آن نیاز هست. در واقع بهینه سازی منابع سایت، فشرده‌سازی فایل‌ها و اعمال کش به یک طرف، انتخاب زیرساخت مناسب هم از طرفی دیگر، ‌تاثیر چشمگیری بر روی سئو سایت شما دارند. باید به این نکته توجه کرد که سرعت لود سایت در سال ۲۰۲۰ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر وبمستری است. پس ما نیز در این مقاله به بررسی تاثیر هاست بر سئو و افزایش سرعت سایت خواهیم پرداخت. پس اگر با وجود بهینه سازی سایت خود با کندی سرعت آن و البته ضعف سئو سایت خود مواجهید،‌ باید فکری به حالی هاست یا سرور خود بکنید.

با خرید هاست پرسرعت یا سرور مجازی با کیفیت، شاهد تحولی عظیم در سرعت بازگذاری سایت خود و بهبود سئو آن باشید:

خرید هاست خرید سرور مجازی VPS

در ادامه به بررسی اهمیت سرعت لود سایت می‌پردازیم:

 

چرا سرعت لود صفحه اهمیت دارد؟

باعث رضایت و برآورده شدن انتظار کاربر می‌شود.

امروزه در دنیای فست فود زندگی می‌کنیم و مردم وقت و حوصله انتظار حتی ۱۰ ثانیه برای لود تصاویر را ندارند. طبق مطالعه Akamai در سال ۲۰۰۹، ۴۷٪ از بازدیدکنندگان سایت انتظار دارند که صفحه زیر ۲ ثانیه لود شود و ۵۷٪ بازدیدکنندگان صفحه‌ای که بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد تا لود شود را رها می‌کنند. ممکن است این سوال مطرح شود که سرعت سایت شما چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟
با استفاده از ابزارهایی زیر می‌توانید سرعت بازگذاری سایت خود را در هر زمانی اندازه‌گیری کنید:
GTmetrix
Uptrends
PageSpeed
Keycdn
Pingdom
در مقاله‌های بعدی به بررسی تک تک این ابزارها و البته موارد بیشتری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

گوگل برای رسیدن کاربر به درخواستش در کمترین زمان همواره تلاش می‌کند.

گوگل در تلاش است بفهمد کاربران دقیقا به دنبال چه چیزی هستند تا دقیقا همان را ارائه دهد. البته نکته مهم اینجاست که گوگل به دنبال ارائه این درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن است تا بتواند رضایت کاربران را بیشتر جلب کند. طبق اعلام گوگل سرعت لود صفحه در رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌گردد. از ابتدای جولای سال ۲۰۱۸، سرعت صفحه یک عامل رتبه‌بندی برای جستجوهای تلفن همراه در گوگل نیز بوده‌است.
افزایش رتبه سایت در الکسا نیز یکی از مواردی است که باید همیشه آن را در نظر داشت، چرا که یکی از معیارها برای عملکرد هر وبسایت است. با رعایت نکات مورد بررسی در این مقاله و همچنین انتخاب سرویس میزبانی وب مناسب، شاهد افزایش رتبه سایت در الکسا را شاهد خواهید بود.

 

تاثیر نصب SSL بر سئو سایت

هما‌ن‌طور که اشاره کردیم اخیرا گوگل توجه خاصی به سرعت سایت‌ها و البته امنیت آن‌ها دارد. گوگل کروم در حال حاضر، عبارت «not secure» را برای هر وب‌سایتی که از پروتکل HTTP به‌جای HTTPS استفاده می‌نماید، نشان می‌دهد. در واقع، صاحبان سایت‌ها را وادار به خرید گواهی SSL می‌کنند تا از این طریق، افزایش امنیت سایت باعث افزایش امنیت کاربران نیز شود.

هم‌اکنون با خرید گواهی اس اس ال، سایت خود را به عنوان منبعی ایمن به گوگل معرفی کنید و از این تاثیر شاهد تاثیر نصب SSL بر سئو سایت خود باشید:

خرید اس اس ال ssl

 

تاثیر مکان جغرافیایی سرور میزبانی بر سرعت سایت

هنگامی که یک کاربر وب سایت شما را فراخوانی می‌کند، درخواست به سرور هاست شما ارسال شده و سپس اطلاعات به کاربر بازگردانده می‌شود. اگر کاربران اصلی شما در ایران باشند و میزبان وب شما در استرالیا، ارسال درخواست و دریافت پاسخ زمان‌بر است.
پس بهتر است اگر بازدیدکنندگان اصلی شما افراد داخل ایران هستند، از هاست ایران استفاده نمایید. افیکس هاست نیز با ارائه هاست ایران، به افزایش بارگذاری سرعت سایت شما برای کاربران کمک خواهد کرد.

 

تاثیر CDN بر سرعت سایت

جهت بهبود زمان پاسخ از میزبان وب و افزایش سرعت سایت، می‌توانید از یک شبکه تحویل محتوا یا Content Delivery Network (CDN) استفاده نمایید. به‌جای پرداخت به چندین سرور در سراسر جهان، یک CDN نسخه‌هایی از وب‌سایت شما در مکان‌های مختلف را جهت ارائه پاسخ سریع‌تر، کش می‌نماید.
استفاده از CDN (شبکه توزیع محتوا) می‌تواند در افزایش سرعت پرتال‌های تجارت الکترونیکی و وب‌سایت‌هایی که دارای گرافیک‌های قوی و تصاویر سنگین هستند، کمک شایانی کند.

 

تاثیر کش در سرعت سایت

از مسائل دیگری که به سرعت لود سایت شما کمک می‌کند، تنظیم کش برای سایت است که به چند روش در این وضعیت به شما کمک می‌کند.
از جمله روش‌هایی که شما از طریق آن می‌توانید سایت خود را با سرعت بیشتری به نمایش بگذارید کش سرور و یا کش نرم‌افزار سیستم مدیریت وب‌سایت است.

با انجام این کار، کاربران زمانی که برای بار دوم برای دیدن سایت شما درخواست ارسال کند، نسخه کش سایت شما را که بر روی سرور ذخیره می‌شود، مشاهده کرده که با سرعت بیشتری برای آن‌ها به نمایش درخواهد آمد.

 

چگونه میزبانی وب بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر می‌گذارد؟

به‌نظر می‌رسد جهان به فضایی تبدیل شده‌است که همه افراد همه‌چیز را به سرعت می‌خواهند. هیچ‌کس نمی‌خواهد وقت خود را برای انتظار لود وب‌سایت و بارگیری آن صرف نماید. سرعت بارگذاری وب سایت بسیار مهم است. صفحات وب که سریع بارگذاری می‌شوند، در همه جنبه‌ها عملکرد خوبی دارند: تعامل بیشتر، نرخ تبدیل بالاتر و تجربه کاربر. از همه مهم‌تر، گوگل نیز سرعت بارگذاری صفحه را به الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود اضافه کرده‌است.

اگرچه این الگوریتم گوگل تقریباً نیم‌دهه است که کاربردی‌ست، حتی اکنون توصیه‌های ناقص یا نادرست زیادی در رابطه با سرعت صفحه وجود دارد. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که میزبانی وب یکی از نادیده گرفته‌ترین جنبه‌های مربوط به سرعت بارگذاری صفحه است.

 

تاثیر هاست بر یو ایکس

در مقایسه با تأثیر رتبه‌بندی گوگل، تأثیر UX بر سرعت سایت برای کاربران بسیار بیشتر است. برخی تحقیقات، مستنداتی در مورد تأثیر آن بر تجربه کاربر دارند و این نشان داده‌است که سرعت پایین بارگذاری صفحه، منجر به کاهش نرخ تبدیل می‌شود، به خصوص در مورد سایت‌هایی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارند.

با انتخاب هاست مناسب، تجربه کاربری سایت شما نیز با سرعت بیشتری بارگذاری شده و تمام عناصر بکار برده‌ی شما در طراحی سایتتان، همانطور که انتظار دارید برای کاربرانتان به نمایش درخواهد آمد.

 

چرا هاست فاکتور اصلی بهبود سئوی سایت محسوب می‌شود؟

هنگامی که یک کاربر سایتی را جستجو می‌کند و سعی در لود یک صفحه دارد، لزوما برنامه‌ها را اجرا نموده و به فایل‌های وب سرور دسترسی پیدا می‌نماید. اگر وب سرور به اندازه کافی سریع باشد، صفحه وبی که کاربر می‌خواهد به آن دسترسی داشته باشد نیز به سرعت لود می‌شود.

سه وظیفه اصلی وب سرور

اجرای کد
اجرای کوئری‌های پایگاه داده
اجرای فایل‌های سرور

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که چه نوع هاست برای افزایش سرعت سایت مناسب است؟ یا چه عواملی باعث افزایش سرعت هاست می‌شوند که در واقع همان مواردی هستند که باعث می‌شوند کامپیوتر و سیستم شما سریع‌تر کار کند.

 

عوامل موثر بر سرعت سایت که به هنگام خرید هاست باید به آن‌ها توجه کرد:

هارد دیسک سریع

ارائه هارد SSD/Nvme که قادر به بارگیری سریع‌تر فایل‌ها هستند که منجر به عملکرد سریع‌تر می‌شود. با استفاده از سرویس‌های افیکس هاست نیز از این نوع هارد بهره‌مند خواهید شد.

 

منابع اختصاصی

داشتن منابع اختصاصی یکی از عناصری است که به هنگام خرید هاست باید به آن توجه داشت، زیرا می‌تواند مانع از استفاده سایر سایت‌ها از مصرف منابع سایت شما از جمله حافظه و پردازنده گردد. بنابراین، انتخاب یک سرور اختصاصی یا سرور مجازی مناسب به‌جای انتخاب هاست اشتراکی، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر سرعت لود سایت داشته‌باشد.

افیکس هاست نیز با ارائه سرور اختصاصی، از کاهش سرعت و کیفیت سایت شما جلوگیری خواهد کرد، چرا که RAM و CPU تنها به شما اختصاص داده شده و هیچ عملکرد منفی بر روی منابع سایت شما مؤثر نخواهد بود.

خرید سرور اختصاصی dedicated server

 

منابع بیشتر

یعنی داشتن حافظه و قدرت پردازش بیشتر بدان معنی است که سرور شما می‌تواند با سرعت بیشتری به درخواست‌ها پاسخ دهد. همان‌طور که سرور اختصاصی منابع قابل توجه بیشتری را ارائه می‌دهد می‌تواند گزینه مناسبی در این زمینه باشد.

هاستینگ روی سرعت سایت تأثیر می‌گذارد که در نتیجه سرعت سایت روی تبادلات تأثیر‌گذار است، بنابراین معقول است که هزینه بیشتری برای میزبانی پرداخت نمایید که مسلما با افزایش فروش شما جبران خواهد شد. زمانی که شما میزبانی مناسبی داشته باشید، می‌توانید سرعت بارگذاری سایت خود را به‌طور چشمگیری بهبود ببخشید.

نتیجه‌گیری

هاست پرسرعت، سرعت بارگذاری صفحه را نیز افزایش می‌دهد.

بروزرسانی میزبانی وب می‌تواند تأثیر چشمگیری در سرعت بارگذاری صفحه وب‌سایت، به‌ویژه برای سایت‌هایی با منابع متمرکز داشته‌باشد. اما اگر سایت شما منابع کمتری داشته‌باشد یا دارای میزبانی نسبتاً سریع باشد، ممکن است تأثیر کم‌تری داشته‌باشد. اگر سایت شما به‌دلیل جستجوی چندین کاربر در یک زمان، به کندی لود می‌شود، می‌توانید نسبت به بروزرسانی آن اقدام کنید.

اگر می‌خواهید وب سایت خود را جهت افزایش سرعت بارگذاری و لود صفحه بهینه نمایید، بهینه‌سازی سایت و کد تنها راه حل آن نمی‌باشد. به یاد داشته باشید که بررسی نمایید آیا میزبانی وب شما نیاز به ارتقا و افزایش عملکرد دارد یا خیر.

efixhost