efixhost 

بهمن 13, 1398

تجارت الکترونیک (E-Commerce) چیست و چه مزایایی دارد؟ هاست فروشگاهی مناسب برای ای کامرس

بی شک تاکنون واژه «فروشگاه اینترنتی» را شنیده‌اید و حداقل یک‌بار از آن‌ها خرید کرده‌اید. اهمیت فروشگاه اینترنتی یا ای کامرس (e-commerce) در دنیای امروز بسیار زیاد است . اما هم‌چنان بسیاری از افراد وجود دارند که با فروشگاه‌های اینترنتی آشنا نمی‌باشند و یک‌سری اطلاعات جزئی و سطحی از ای کامرس (electronic-commerce) دارند.
در این مقاله به بررسی توضیح e-commerce چیست می‌پردازیم و راه‌های بهبود و افزایش بازدهی آن را توضیح خواهیم داد.

پیش از انجام هر گونه اقدامی، انتخاب هاست مناسب با فروشگاه اینترنتی خود از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که با ارائه سایت خود با کیفیت بهتری می‌توانید اعتماد کاربران را به خود جلب کرده و به مراتب فروش خود را نیز بالا ببرید.
افیکس هاست نیز با ارائه هاست فروشگاهی، به افزایش کارایی سایت شما کمک کرده و با بکارگیری پرسرعت‌ترین سرورها، بهترین کیفیت را برای شما رقم خواهد زد.

خرید-هاست-فروشگاهی-ecommerce-woocommerce

 

تجارت الکترونیک چیست؟

به طور کلی هر معامله‌ای که در فضای اینترنت انجام شود به عنوان تجارت الکترونیک شناخته می‌شود. ممکن است این معامله نسبت به محصولات فیزیکی از جمله پوشاک، مواد غذایی، دارو و … یا سرویس‌های غیرفیزیکی از جمله نرم افزار، خرید هاست، اینترنت و … باشد.

 

چرا از فروشگاه اینترنتی خرید کنیم؟

صرفه جویی در زمان

داشتن و استفاده از فروشگاه آنلاین باعث نظم در امور و کاهش ترافیک در مناطق مختلف و اتلاف وقت می‌گردد و در نتیجه باعث کاهش بسیاری از آلودگی‌ها از جمله آلودگی‌های صوتی، زیستی و جلوگیری از بیماری‌ها و مسمومیت‌ها می‌شود.

مشاهده محصولات بیشتر

با استفاده از فروشگاه اینترنتی می‌توان اطلاعات جامع‌تری از محصولات به‌دست آورد. از جمله داشتن عکس، فیلم، جنس، مقایسه محصولات و… .

دریافت سریع

با ثبت سفارش و خرید از فروشگاه آنلاین می‌توان به موقع و سریع، کالای مورد نیاز خود را درب منزل یا آدرس مورد نظر به راحتی تحویل گرفت.

پرداخت امن

پرداخت پول به فروشگاه‌های اینترنتی به صورت تراکنش‌های اینترنتی ایمن‌تر بوده و بسته به نوع طراحی سایت فروشگاهی، می‌توان کالا را بعد از واریز پول به درگاه‌های بانکی، دانلود کرده و یا بعد از تحویل کالا در محل مورد نظر، پرداخت نمود.

تجارت الکترونیک تبدیل به یک ابزار مهم برای کسب و‌کارهای کوچک و بزرگ در سراسر جهان شده‌است، نه‌تنها برای فروش به مشتریان، بلکه برای تعامل بیشتر با آن‌ها می‌باشد.

هنگامی که قصد ساخت و ایجاد یک فروشگاه آنلاین دارید، به سیستمی قوی و باکیفیت برای مدیریت فروشگاه نیاز خواهید‌ داشت که فروشگاه را مدیریت نماید. سیستمی که از طریق آن بتوانید کالاها را وارد نموده، موجودی انبار را مشخص کرده، کوپن‌های تخفیف تعریف کنید، سفارش‌های مشتری‌ها را گرفته و همه‌چیز را به یک دیگر متصل نمایید.

سیستم‌هایی که دقیقاً با هدف ساخت فروشگاه اینترنتی ایحاد شده‌اند و قرار است تمام آنچه فروشگاه شما لازم دارد در اختیارتان بگذارند فروشگاه‌ساز نام دارند. با استفاده از فروشگاه‌سازها، به راحتی می‌توانید یک فروشگاه کامل بسازید و به سرعت وارد بازار رقابت آنلاین شوید.
فروشگاه‌ساز در واقع یک نرم افزار است که پلتفرم یک سایت را به صورت فروشگاهی و با ویژگی‌های مختص آن در اختیار شما قرار خواهد داد.

زمانی که تصمیم می‌گیرید از یک فروشگاه‌ساز استفاده نمایید، متوجه خواهید شد که انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما هستند. یکی از بهترین گزینه‌های، ایجاد یک فروشگاه ووکامرسی است.

به طور کل بهتر است قبل از افتتاح فروشگاه آنلاین جهت ارائه محصولات خود، موارد زیر را که باعث بهینه‌تر شدن سایت فروشگاهی گردد، حتما در نظر بگیرید تا بتوانید از یک فروشگاه اینترنتی کارامد بهره‌مند شوید:

 

عوامل موثر در افزایش بازدهی فروشگاه ووکامرسی

سرعت سایت

سرعت و قابلیت اطمینان، دو کلید اساسی در انتخاب هاست فروشگاهی می‌باشند. سرعت سایت نه تنها نقش مهمی در ایجاد یک تجربه مثبت برای کاربر دارد، بلکه تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت شما توسط موترهای جستجو ایفا خواهد کرد.
این تنها یکی از فاکتورهایی است که گوگل از آن استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد که سایت شما برای هر درخواست مشخص، در صفحه نتایج جستجو دیده شود، اما با این وجود جزو مهم‌ترین فاکتورها به حساب می‌آید.

موتورهای جستجو همواره در تلاش هستند تا بهترین تجربه ممکن را به کاربران اینترنت ارائه دهند و از این موضوع اطمینان حاصل کنند که کاربران را به وب‌سایت‌هایی منتقل کرده كه دارای اطلاعات مورد نظر آن‌ها بوده و دارای بالاترین سرعت هستند.

حدود ۴۷ درصد از کاربران وب انتظار دارند وب‌سایت ظرف مدت دو ثانیه یا کم‌تر بارگذاری شود. ۴۰ درصد کاربران وب‌سایتی را که سه ثانیه یا بیشتر زمان می‌برد تا لود شود، خیلی زود رها می‌کنند، بنابراین افزایش سرعت سایت یکی از حیاتی‌ترین عوامل از موفقیت شما خواهد بود. حتی یک ثانیه تأخیر در سرعت سایت می‌تواند باعث کاهش ۷ درصدی نرخ تبدیل شود. اگر فروشگاه شما روزانه ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد کسب کند، تأخیر یک ثانیه می‌تواند برای شما ۲٫۵ میلیون دلار در سال هزینه داشته‌ باشد.

میزان زمان بارگذاری وب‌سایت شما به چند عامل مهم بستگی دارد:
میزبانی وب
میزان فایل‌های موجود در دیتابیس سایت
اندازه کد سایت

به طور مثال اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌کنید، انتخاب هاست مناسب باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی شما خواهد شد. هاست وردپرس شما نقشی اساسی در سرعت بارگذاری سایت دارد. یک هاست اشتراکی با کیفیت یا هاست اختصاصی موجب ارتقا عملکرد و کارایی سایت شما نیز خواهد شد.

اگر شما نیز به دنبال افزایش سرعت سایت وردپرسی خود هستید،‌ هم‌اکنون سفارش خود را برای پرسرعت‌ترین هاست وردپرسی در افیکس هاست ثبت کنید:

خرید هاست وردپرس

 

با این حال منابع سرور در سایت‌های اشتراکی بین چندین سایت به اشتراک گذاشته می‌شود و در صورتی که سایت‌های دیگر موجود بر روی سرور دارای ترافیک زیادی باشند و استفاده بالایی از منابع سرورنمایند، سرعت سایت شما نیز احتمالا با کاهش رو به رو خواهد شد.

آپتایم سایت

هیچ میزبانی وبی نمی‌تواند به طور قابل اطمینان آپتایم ۱۰۰٪ را تضمین نماید. اما برخی از سرویس‌دهندگان هاست، ۹۹٫۹ درصد آپتایم را ارائه می‌دهند.
در حالی که هزینه downtime بسته به اندازه و صنعت و زمان بسیار متفاوت است، ۸۱٪ مشاغل مورد بررسی اعلام نمودند که فقط ۶۰ دقیقه از کار افتادگی وب‌سایت می‌تواند برای آن‌ها بیش از سیصد هزار دلار هزینه داشته باشد و ۹۸٪ مشاغل اعلام می‌نمایند که ۶۰ دقیقه می‌تواند بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار برای آن‌ها هزینه‌بر باشد.

با این روند، چندین بار در سال شما مقدار قابل توجهی از درآمد را از دست می‌دهید. اما در نظر داشته باشید که یک تجربه ضعیف از سرویس و مشتری مداری آن می‌تواند به اعتبار شما آسیب بیشتری برساند و هنگامی که به دلیل خرابی سایت، بسیاری از مشتریان قادر به مشاهده مشخصات محصول یا تکمیل سفارشات خود نیستید، درآمد بیشتری را از دست خواهید داد.

 

Scalability یا مقیاس‌پذیری

مهم نیست که در حال حاضر، کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است، بی‌شک در تجارت، نقطه توقفی برای افراد وجود ندارد که مایل به جلوگیری از پیشرفت حرفه خود باشند.
به هنگام راه اندازی هر نوع تجارتی، باید به مقیاس‌پذیری آن دقت بسباری نمود. با رشد و گسترش حرفه افراد، چه از نظر کالاهایی که ارائه می‌دهند و چه از نظر تعداد فروشی که دارند، نیازها تغییر می‌کنند. پس حتما از انتخاب بستری که بتواند پا به پای پیشرفت کاری شما رشد کند اطمینان حاصل نمایید.

 

انتخاب بهترین فروشگاه ساز

تقریبا هیچ پلتفرم کامل و رایگانی مانند پلتفرم‌های ای کامرس وجود ندارد. بسته به ویژگی‌ها و اندازه فروشگاه شما، برخی پلتفرم‌های ecommerce بیشتر از مابقی هزینه‌بر هستند. برخی از آن‌ها پهنای باند میزبانی یا هزینه تراکنش بالایی دارند. برخی دیگر مبلغ ماهانه‌ای را براساس تعداد کالاهای موجود در کاتالوگ شما شارژ می‌کنند، در حالی که برخی تنها بخشی از فروش را برای هر کالایی که می‌فروشید شارژ می‌نمایند.

فروشگاه ساز ووکامرس یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم‌های ایجاد فروشگاه آنلاین است که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی سایت خود را ایجاد نمایید.

 

هزینه‌های عملیاتی یک سنجش واقعی است، اما اگر به ویژگی دیگری نیاز دارید که دیگران به آن نیازی ندارند، ارزش پرداخت بیشتری دارد تا این اطمینان را ایجاد نماید که فروشگاه اینترنتی شما به صورت کاملا یکپارچه برای طولانی مدت روان کار می‌نماید.

efixhost