efixhost 

دی 10, 1398

سرور اختصاصی چیست؟ مزایای سرور اختصاصی

اگر شما مایل به اجرا یا راه‌اندازی وب سایت خود می‌باشید و قصد خرید سرور اختصاصی دارید، لازم است بدانید که چندین گزینه متفاوت از سرویس‌های هاستینگ در پیش روی شما قرار خواهد داشت. گاهی اوقات انتخاب درست‌ترین گزینه دشوار می‌باشد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که سرور اختصاصی چیست و چگونه می‌تواند برای تجارت و کسب و کار شما مناسب و مفید باشد.

با بهبود سرعت و کیفیت وبسایت یا اپلیکیشن خود، کاربران بیشتری را به محتوا، سرویس‌ها و خدمات خود جذب خواهید کرد. هم‌اکنون با خرید سرور اختصاصی افیکس هاست، افزایش کارآیی کسب و کار اینترنتی خود را تضمین کنید:

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی یک سرور وب هاستینگ است که توسط یک شرکت میزبانی وب ارائه شده و به طور اختصاصی، توسط یک سازمان یا فرد استفاده می‌شود. سرور اختصاصی یکی از گرا‌ن‌ترین سرویس‌های هاستینگ است که برای پروژه‌هایی با مقیاس بزرگ قابل استفاده می‌باشد و از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی نیز برخوردار است. برخلاف سرورهای اشتراکی که تعداد بسیاری از مشتریان به صورت مشترک از یک سرور استفاده می‌کنند در سرور اختصاصی، یک سرور به صورت کامل تنها در اختیار یک کاربر قرار گرفته و امکاناتی نظیر انتخاب نوع سیستم عامل، نوع سخت افزار سرور، پیاده‌سازی امنیتی سرور و مواردی از این دست در دسترس او قرار خواهد گرفت.

کاربرد سرور اختصاصی

به طور کلی، انتخاب و خرید سرور اختصاصی برای میزبانی وب سایت‌های سنگین، اپلیکیشن‌های بزرگ و ذخیره سازی اطلاعات مثل بک‌آپ مناسب است. نیازی نیست وب سایت‌های تجاری کوچک برروی سرورهای اختصاصی میزبانی شوند اما برای کسب و کارهایی که در حال رشد سریع و گسترده می‌باشند ایده مناسبی است که از سرور اختصاصی استفاده نمایند.

سرور غیر اختصاصی چیست؟

سرور غیراختصاصی به سروری گفته می‌شود که وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مربوط به بیش از یک سازمان یا افراد مختلف را میزبانی می‌نماید. اما کلمه سرور غیراختصاصی خیلی متعارف نمی‌باشد. بلکه عبارتی که از سمت مردم و شرکت‌ها در این‌باره شنیده می‌شود “سرور اشتراکی” یا “سرور مجازی” است.
سرورهای هاست اشتراکی مناسب سایت‌های ساده‌ای است که نسبتا دارای تعداد کمی بازدید کننده هستند. ویژگی هاست اشتراکی، کنترل‌پنل آن می‌باشد که به راحتی قابل استفاده است و نیاز به دانش فنی و تکنیکی زیادی ندارد و با دانش کم نیز از ویژگی‌های پیشرفته هاستینگ می‌توان استفاده کرد. هم‌چنین این نوع هاست هزینه کم‌تری نسبت به انواع دیگر دارد.
سرور مجازی، سرویسی بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی است. در یک سرور مجازی، منابع سرور بین چند مشتری تقسیم شده‌است، اما این تقسیم منابع به گونه‌ای انجام می‌شود که هر سرور مجازی به عنوان یک سرور مستقل عمل می‌نماید.
درواقع سرورهای مجازی به مراتب عملکرد قدرتمندتری نسبت به هاست‌های اشتراکی دارند و قادرند بازدیدکنندگان بیشتری را مدیریت کنند. البته هزینه سرور مجازی بیشتر است و نیاز به توانایی فنی و پیشرفته‌تری دارد که پیشنهاد می‌شود از سرورهای مجازی که مدیریت آنها توسط شرکت هاستینگ انجام می‌گردد استفاده نمایید زیرا در این صورت نیاز به دانش فنی کاربران در مدیریت سرور نمی‌باشد.

آیا سرور اختصاصی گزینه بهتری است؟

سرورهای اختصاصی بسیار قدرتمندتر از انواع دیگر سرورهای موجود می‌باشند و انتخاب و خرید نوع سرور کاملا بستگی به دلیل استفاده کاربران از سرور خواهد داشت. در صورتیکه سایت شما به منابع بیشتری از سرور نیاز دارد، پیشنهاد ما خرید سرور اختصاصی است.
شما نیز هم‌اکنون می‌توانید با خرید سرور اختصاصی خود، کیفیت و عملکرد سایت یا اپلیکیشن خود را افزایش دهید:

 

در سرورهای اختصاصی فضای هارد ‌دیسک و ترافیک سرور کاملا در اختیار یک کاربر بوده و باعث می‌شود امکانات و گوناگونی برای یک سازمان بزرگ فراهم شود. به طور مثال به فضای ذخیره سازی بیش‌تری دسترسی داشته ومی‌تواند تسلط و کنترل کامل‌تری بر روی سرور اختصاص خودداشته باشد. همچنین آزادی در نصب نرم‌افزارهای دلخواه و مورد نیاز بر روی سرور، ایجاد بک‌آپ از دیتا و داده‌های سازمان در هر زمان و مدیریت محتوای سرور از دیگر امکانات سرورهای اختصاصی می باشد.

همچنین به منظور افزایش سرعت سایت وردپرسی خود می‌توانید وبسایت وردپرسی خود را بر روی سرور اختصاصی میزبانی و مدیریت کنید.

با توجه به نیاز کاربران و اهمیت مکان قرارگیری سرور و دیتاسنتر آن، شرکت efixhost اقداماتی در این خصوص مهیا نموده تا مشترکین بتوانند از سرور اختصاصی آلمان نیز استفاده نمایند. سرورهای ارائه شده در بهترین دیتاسنترهای آلمان بوده که از سمت افکیس هاست مورد تایید می‌باشد. از مهم‌ترین ویژگی سرور اختصاصی آلمان، می‌توان به پایداری شبکه، پهنای باند بالای سرور، سرعت دسترسی سایت، سخت‌افزار باکیفیت اشاره نمود.

efixhost