فرناز شایانی 

شهریور 2, 1399

بهترین پلاگین‌ها برای افزایش امنیت سایت وردپرسی

اگر به دنبال ساخت سایت خود بدون اتلاف وقت هستید، می‌توانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس را انتخاب کرده و آن را به راحتی بر روی هاست وردپرس پرسرعت خود نصب کنید.

سیستم مدیریت محتوای ورپرس، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که افراد زیادی در سرتاسر دنیا از آن برای ایجاد سایت خود استفاده می‌کنند. همین محبوبیت این سایت‌ساز را به انتخابی برتر برای هکر‌ها تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که به دنبال نصب بهترین پلاگین‌ها برای افزایش امنیت سایت وردپرسی خود باشیم.

این سیستم مدیریت محتوا اخیرا جدیدترین نسخه وردپرس ۵.۵ را منتشر کرده که ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌ها، بروزرسانی‌ها و دانلود وردپرس ۵.۵

هسته وردپرس بسیار امن است اما محدوده گسترده پلاگین‌‌ها و قالب‌‌ها، این CMS را در برابر مسائل امنیتی، آسیب‌پذیر می‌کند. در نتیجه باید در انتخاب پلاگین‌های خود بسیار دقت کرد.

جهت افزایش امنیت وردپرس در برابر خطرات امنیتی، همیشه استفاده از یک پلاگین امنیتی وردپرس پیشنهاد می‌گردد. در ادامه به معرفی پنج مورد از بهترین پلاگین‌های امنیتی برای وردپرس جهت نصب روی سایت وردپرسی می‌پردازیم.

چرا به پلاگین امنیتی وردپرس نیاز داریم؟

وردپرس اقدامات امنیتی سختی را در دستور كار خود قرار داده است اما اگر می‌خواهید این امنیت را در سایت وردپرسی خود بیشتر رعایت نمایید، می‌توانید از یك پلاگین امنیتی وردپرس استفاده كنید. بنابراین به امکانات بیشتری که وردپرس آن را به صورت خودکار ارائه نمی‌دهد، دسترسی خواهید یافت.

از جمله این ویژگی‌ها جهت افزایش امنیت وردپرس موارد زیر است:

  •  اسکن سایت وردپرسی، فایل‌ها و بدافزار‌ها
  • محافظت سایت وردپرسی از حملات بروت فورس (brute force)
  • اسکن امنیتی منظم وردپرس، نظارت و اطلاع‌رسانی
  • فایروال سایت وردپرسی

متأسفانه بسیاری از صاحبان سایت وردپرسی زمانی به فکر افزایش امنیت سایت وردپرسی خود می‌افتند که کار از کار گذشته است. هنگامی که سایت وردپرسی به خطر افتاده و مورد هجوم هکر‌ها واقع شود، کار دیگری به جز اطلاع‌رسانی به کاربران و رفع این اختلال وجود ندارد.

خوشبختانه راه کاری وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از این آسیب و افزایش امنیت وردپرس انجام دهید. طبق جمله معروف که پیش‌گیری بهتر از درمان است، خبر خوب این است که می‌توانید اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. همه چیز با استفاده از یک پلاگین امنیتی وردپرس شروع می‌شود.

در ادامه به بررسی محبوب‌ترین و بهترین افزونه‌های افزایش امنیت وردپرس می‌پردازیم:

بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس

پلاگین‌های زیادی برای بالا بردن امنیت WordPress ایجاد شده‌اند که بررسی تمام این پلاگین‌ها می‌تواند زمان‌گیر و خسته کننده باشد. برای صرفه جویی در وقت شما، لیست زیر را تهیه نموده‌ایم که با بررسی آن می‌توانید خیلی سریع‌تر به انتخاب درستی برسید:

در زیر پنج پلاگین امنیت وردپرس برای افزایش امنیت وردپرس و محافظت از سایت وردپرسی خود در برابر آسیب پذیری‌های امنیتی معرفی شده است.

۱. پلاگین وردپرس  All In One WP Security & Firewall

دانلود پلاگین وردپرس all in one wp security and firewall

افزونه All In One WP Security & Firewall از جمله محبوب‌ترین پلاگین امنیتی برای وردپرس است. شما می‌توانید این افزونه را به راحتی تنظیم کنید، حتی اگر مهارت فنی ندارید.

این پلاگین امنیتی وردپرس مجهز به داشبوردی منحصر به فرد بوده که جهت نظارت شما بر این است که چه قسمت‌هایی از سایت وردپرس شما محافظت می‌شوند و کدام قسمت‌ها نیاز به پیگیری و بررسی دارند.

قوانین امنیتی و فایروال این پلاگین به شما امکان می‌دهد تدریجا تدابیر امنیتی را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید؛ بدون اینکه عملکرد سایت را بهم بریزد.

این پلاگین امنیتی وردپرس از سایت شما در برابر حملات بروت فورس (Brute Force) محافظت می‌کند. حساب‌های کاربری شما را ایمن می‌کند. امکان گوگل reCaptcha را اضافه می‌کند و حتی به شما امکان می‌دهد آدرس‌های IP خاص را بلاک یا مسدود کنید. بعلاوه اسکنر امنیتی داخلی، در صورت تغییر هرگونه فایل در پایگاه داده سایت وردپرسی، به شما هشدار می‌دهد.

۲. پلاگین امنیتی وردپرس iThemes Security

دانلود پلاگین وردپرس ithemes security

iThemes Security یک پلاگین امنیتی وردپرس با قابلیت بسته‌بندی است. این پلاگین وردپرس کمک می‌کند تا آسیب پذیری‌های معمول WordPress را اصلاح کرده، جلوی حملات اتوماتیک را گرفته و اعتبار کاربران را تقویت نمایید.

تنها در عرض چند ثانیه، این افزونه سایت شما را اسکن می‌کند؛ آسیب‌پذیری‌ها را گزارش کرده کند و سپس آن‌‌ها را برطرف می‌کند.

این امر کاربران و ربات‌های کاربر مشکل ساز را مسدود می‌کند، ضمن این که پسوردهای‌ قوی را برای همه حساب‌ها نیز اعمال می‌کند. هنگامی‌ که شخصی پس از تلاش زیاد برای ورود به سیستم، قفل شود، اطلاع رسانی به صورت ایمیل دریافت خواهید کرد.

با استفاده از نسخه Pro این افزونه امنیتی، به تأیید هویت دو مرحله‌ایی (two-factor authentication)، زمانبندی اسکن بدافزار (malware) و انقضا رمز دسترسی پیدا می‌کنید.

ویژگی افزایش موقتی سطح دسترسی، ویژگی مناسب برای زمانی ست که نیاز دارید به یک مدیر پیمانکار یا برنامه نویس، دسترسی موقت به سایت بدهید. زیرا رمز عبور به طور اتوماتیک، مجدد ریست خواهد شد. شما همچنین از پشتیبانی حرفه ای اختصاصی برخوردار می‌شوید.

۳. پلاگین امنیتی وردپرس Security Wordfence

Wordfence در افزایش امنیت وردپرس در برابر حملات بی رحمانه، ارائه نظارت بر امنیت سایت وردپرسی به صورت لحظه‌ایی و آنلاین و مسدود کردن درخواست‌های بدافزار‌ها عالی است.

این اسکنر بدافزار، فایل‌های اصلی وردپرس، تم‌ها و URL‌های مخرب پلاگین‌ها، فایل‌های مخفی، سئو اسپم و تغییر مسیر‌های مخرب را بررسی می‌کند.

این افزونه همچنین فایل‌های اصلی سایت وردپرسی شما را با منابع سایت اصلی وردپرس یعنی  WordPress.org مقایسه می‌کند. صحت آن‌‌ها را بررسی و هرگونه تغییر را به شما گزارش می‌کند. شما می‌توانید یافته‌های امنیتی دقیقی را بدون ترک داشبورد خود بدست آورید.

با استفاده از ویژگی Live Traffic، می‌توانید بازدید‌ها و تلاش‌های هکر‌ها را به صورت لحظه ایی کنترل کنید. شما می‌توانید مهاجمین را بر اساس قوانین پیشرفته مانند محدوده IP، نام میزبان و ارجاع دهنده مسدود کنید.

۴. پلاگین امنیتی وردپرس Sucuri Security

 

دانلود پلاگین sucuri security

افزونه Sucuri Security توسط تیمی‌از کارشناسان امنیتی وردپرس طراحی شده است. این پلاگین اطمینان حاصل می‌کند که هکر‌ها نمی‌توانند داده‌های حساس شما را سرقت کنند.

پس از نصب، پلاگین وردپرس به صورت خودکار وب‌سایت شما را برای یافتن هرگونه فایل آلوده یا ضعف امنیتی اسکن می‌کند. بنابراین می‌توانید سایت وردپرسی خود را اصلاح نمایید.

این پلاگین امنیتی وردپرس همچنین شامل نظارت منظم وردپرس و اسکن نرم افزار‌های مخرب است. بعلاوه اگر سایت شما به خطر بیفتد، این ابزار از طریق سه اقدام امنیتی به شما کمک می‌کند تا سایت خود را پشتیبان گیری و راه اندازی کنید.

نسخه پریمیوم این پلاگین امنیتی وردپرس از حملات DDos جلوگیری می‌کند.

۵. SecuPress

SecuPress یک افزونه سازگار با GDPR است که سایت وردپرسی شما را با اسکن نمودن ‌malware‌ها، فایروال‌ها و هشدار‌های امنیتی محافظت می‌کند. رابط بصری این پلاگین تنظیم آن را فوق العاده آسان می‌کند. اسکنر امنیتی داخلی هر مشکلی را تشخیص داده و سپس گزارش مفصلی را به ایمیل شما ارسال می‌کند؛ و مشخص می‌نماید که در ادامه نیاز به انجام چه کار‌هایی روی سایت وردپرسی خود دارید.

این پلاگین امنیتی وردپرس همچنین دارای هفت ماژول امنیتی ضد افشای اطلاعات است تا اطمینان حاصل شود که داده‌های حساس شما در دسترس هکر‌ها نیست.

نسخه Pro این افزونه ویژگی‌های دیگری مانند محافظت در برابر هرزنامه، تهیه نسخه پشتیبان خودکار از وب سایت و اسکن خودکار وب سایت را ارائه می‌دهد.

امنیت وب سایت موضوعی پیچیده است، زیرا نحوه آسیب رساندن به وردپرس به طور مداوم در حال تغییر است. آنچه که سایت شما را یک سال پیش ایمن نگه داشته بود، احتمالا امروز این کار را انجام نمی‌دهد. به جای تلاش برای درک هرگونه تهدید امنیتی، بهترین روش عملی نصب یک پلاگین امنیتی برای وردپرس است که در بالا ذکر شد.

اگر سایتی کوچک داشته و ترافیک چندانی ندارید، می‌توانید از یک پلاگین امنیتی رایگان استفاده نمایید. اما با افزایش فعالیت سایت وردپرسی، ایده خوبی است که به گزینه پولی ارتقا یافته و به جستجوی یک چک کننده امنیتی وب‌سایت بپردازید.

همچنین می‌توانید امنیت سایت خود را با تهیه میزبانی مدیریت شده WordPress ارتقا داده و کارشناسان وردپرس این مجموعه، سایت وردپرسی شما را از نظر تهدیدات امنیتی نظارت کرده و از امنیت وردپرس محافظت می‌کنند.

بنابراین جای نگرانی نیست. با توجه به افزایش امنیت وردپرس، می‌توانید به موارد مهم دیگری مانند تمرکز بر تجارت آنلاین و رشد ترافیک سایت بپردازید.

به این موضوع توجه داشته باشید که سایت وردپرسی خود را حتما بر روی هاست وردپرسی میزبانی کنید؛ چرا که این موضوع موجب افزایش سایت وردپرسی شما خواهد شد:

خرید هاست وردپرس wordpress hosting

فرناز شایانی 

كارشناس هاستينگ و ثبت دامنه، مسلط به زبان انگلیسی، علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با IoT و شبکه.