آنیتا نظری 

آبان 20, 1399

چگونه ترافیک فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهیم؟ ۹ راهکار افزایش بازدید

افزایش بازدید فروشگاه آنلاین، مهم‌ترین دغدغه صاحبان هر سایت فروشگاهی است. پس از ثبت دامنه، خرید هاست فروشگاهی پرسرعت و طراحی سایت کاربر پسند، می‌توانید فروش رسمی خود را آغاز کنید.

برای فروش آنلاین اولین قدم ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک است. باید به این نکته نیز توجه داشت که وبسایت خود را به صورت کاربرپسند و جذابی طراحی کنید، چرا که این مورد به افزایش فروش آنلاین شما کمک بسیاری خواهد کرد.

در حالی که افزایش ترافیک سایت تنها یکی از عوامل موفقیت در فروشگاه آنلاین است، فاکتوری است که بدون آن نمی‌توانید به هیچ موفقیتی در فروش خود برسید. برای اینکه یک تجارت الکترونیکی به سود برسد، باید روش‌های افزایش بازدید سایت فروشگاهی خود را بررسی کنید.

 

۹ راهکار افزایش بازدید فروشگاه آنلاین

اگرچه بهترین تاکتیک‌هایی که برای افزایش بازدید فروشگاه آنلاین به کار می‌روند، می‌توانند در طول زمان متفاوت باشند، اما بیشتر استراتژی‌هایی که در سال جدید بهترین عملکرد را دارند، موارد تازه‌ای نیستند. جهت افزایش ترافیک سایت نیاز هست که یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید که اکثر موارد زیر و یا همه این تاکتیک‌ها را با هم ترکیب کند تا شما بتوانید بازدیدکنندگان سایت فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید.

سئو On-Site سایت خود را بهبود بخشید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک فرآیند پیچیده و طولانی مدت است. اما این کار با چند مرحله شروع می‌شود که شما می‌توانید در سایت خود آن را انجام دهید. این مراحل شامل موارد زیر می‌شود:

ایجاد یک سایت زیبا، کاربرپسند و ساده که درک آن برای انسان‌ها و Google آسان باشد.
انجام تحقیقات کلمه کلیدی برای درک اینکه مخاطبین شما از چه عباراتی بیشتر استفاده می‌کنند، سپس کلمات کلیدی را در صفحات مختلف سایت بکار برده و توضیحات متا را برای هر صفحه وب سایت خود با مناسب‌ترین کلمات کلیدی بهینه کنید.

– اطمینان حاصل کردن از سرعت بالای بارگیری سایت.
– طراحی سایت واکنشگرا برای موبایل و تبلت‌ها.
– بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو.

در حالی که SEO در سایت به طور معمول به تنهایی کافی نیست تا بتوانید در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کنید، (مگر اینکه کلمات کلیدی غیر رقابتی را برای تمرکز انتخاب کرده باشید) اما یک پیش شرط مهم برای افزایش ترافیک سایت است.

 

یک استراتژی مناسب برای ایجاد بک لینک انتخاب کنید.

ایجاد یک استراتژی مناسب برای ایجاد بک لینک،‌ سخت‌تر از اعمال سئو آن‌پیج است. ایجاد بک لینک‌های مفید جهت افزایش ترافیک سایت بسیار مهم هستند. روی استراتژی‌هایی تمرکز کنید که وبسایت‌های دیگر را ترغیب به لینک دادن به سایت شما کند. تا وب سایت‌های دیگر به وب سایت شما لینک دهند.
بخشی از ایجاد محتوای شما می‌بایست به اندازه‌ای خوب باشد که باعث الهام بخشیدن به سایت‌های دیگر برای لینک دادن به آن شود اما این کار غالباً شامل کمپین‌های تبلیغاتی نیز می‌باشد که وبمسترها را ترغیب به لینک دادن به محتواهای شما می‌کند.

برای سایت‌های تجارت الکترونیکی، این کار ممکن است شامل تماس با ویراستاران وبلاگ‌های مرتبط برای درخواست بررسی محصول و لینک به سایت شما باشد. گاهی اوقات لازم می‌باشد که برای دریافت این نوع بک لینک‌ها، محصولات یا خدماتی رایگان نیز به آنها ارائه کنید.

تاکتیک معمول دیگر، یافتن نام تجاری مشابه با محصولات خود در سراسر وب است، سپس از سایت‌های مربوطه بخواهید یک لینک اضافی به سایت یا محصولات شما اضافه کنند. همچنین می‌توانید پست‌های مهمان را در وب سایت‌های مشابه بررسی نموده و فرصتی پیدا کنید تا لینک سایت خود را در محتوای ارسالی خود قرار دهید.

 

استراتژی محتوای خود را توسعه دهید.

بازاریابی محتوا سنگ بنای تمام استراتژی‌های خوب برای بازدید وب است، زیرا این کار دلیل‌های بیشتری برای بازدید از وب سایت شما به کاربران می‌دهد. وقتی شما به طور مداوم محتوای مفیدی را که مربوط به مخاطبان مورد نظر/هدف شما باشد منتشر می‌کنید، این امر اعتبار SEO شما را بهبود می‌بخشد، همچنین به وب سایت‌های دیگر دلیلی برای لینک دادن به سایت شما ارائه می‌دهد وشما می‌توانید محصولات و خدمات خود را در رسانه‌های اجتماعی و از طریق ایمیل تبلیغ کنید که باعث میشود مخاطبان شما را به بازگشت دوباره به سایت شما در آینده ترغیب کند.

استراتژی محتوای تجارت الکترونیکی خود را بر اساس ترکیبی از تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیقات مخاطبان قرار دهید. هر دوی این موارد، دیدگاه شما را در مورد آنچه مخاطب شما درباره آن می‌اندیشد و به دنبال آن هستند و نوع زبانی که هنگام جستجوی محصول خود از آن استفاده می‌کنند، را به شما ارائه می‌دهد.

همچنین به محبوب ترین محصولات خود و راه‌های خلق ایده جدید برای ایجاد محتوا بر اساس آن موارد توجه کنید. این می‌تواند به معنای ایجاد آموزش در مورد روش‌های استفاده از محصولات، پاسخ به سوالات رایج مشتریان در مورد آنها یا محتوایی باشد که نظرات کاربران را منعکس می‌کند. محتوای متمرکز بر محصولات به شما فرصت بیشتری می‌دهد تا کلمات کلیدی را که احتمالاً منجر به خرید می‌شوند، راحت‌تر یافته و سایت را بر اساس آن بهینه کنید.

 

از تبلیغات PPC استفاده کنید.

سئو و بازاریابی محتوا (content marketing) هر دو استراتژی مهمی‌برای افزایش ترافیک سایت شما هستند. قطعاً نباید از آنها چشم پوشی کنید، اما باید درک کنید که سرعت نتیجه گرفتن از آن، تا حدی کند است و نیاز به زمان بیشتری دارد. خصوصاً برای وب سایت‌های جدید که تازه شروع به کار می‌کنند، روند سئو کردن و بهینه سازی محتوا می‌توانند به طرز قابل ملاحظه‌ای کند باشد.

برای افزایش بازدید سایت و همچنین دسترسی سریعتر به آن، می‌توانید از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) استفاده کنید. همه موتورهای اصلی جستجو بسترهایی را برای اجرای تبلیغات PPC فراهم می‌کنند. PPC به شما این امکان را می‌دهد که بررسی کنید چه کسانی، کجا و در چه قالبی پیام‌های شما را می‌ببینند. به دلیل میزان کنترلی که روی رفتارهای مخاطبین خود دارید، نه تنها می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت شده بلکه باعث افزایش بخشی از این ترافیک ورودی به سایت شما و سپس منجر به خرید بالاتر می‌شود.

 

بازاریابی اجتماعی انجام دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد که اکثریت کاربران از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و بیشتر آنها مرتباً این سرویس‌ها شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند. این کار باعث می‌شود مخصوصاً برای برند‌های تجارت الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین کانال برای افزایش ترافیک سایت باشد. همانطور که می‌دانید فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و توییتر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان بزرگسالان هستند.

لذا حتماً از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن محتوا و افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید، اما استفاده از آن‌ها را فقط به همین مورد محدود نکنید. علاوه بر آن، می‌توانید با ایجاد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت مستمر در آنها مخاطبان زیادی را جذب کنید.

استفاده مفید از رسانه‌های اجتماعی دشوار است، اما هر چقدر از نظر استراتژیک به هدف خود نزدیک شوید، می‌تواند راهی قدرتمند برای دستیابی به مشتریان احتمالی و در نتیجه افزایش فروش شما باشد.

 

در تبلیغات اجتماعی سرمایه گذاری کنید.

بازاریابی اجتماعی (Social marketing)، مانند SEO به بازه زمانی طولانی تری نیاز دارد. اما نکته مهم اینجاست که این کار واقعاً ارزش سرمایه گذاری را دارد، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که فوراً نتیجه آن را ببینید. شما می‌توانید با سرمایه گذاری در تبلیغات اجتماعی، منجر به سرعت بخشیدن به روند کسب نتیجه دلخواه، و در نتیجه افزایش بازدید فروشگاه آنلاین شوید.

دامنه تبلیغات اجتماعی گسترده‌تر از به روزرسانی‌های معمولی اجتماعی است، اما گزینه‌های مشخصی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین فقط برای جلب افراد مرتبط با برند و محصولات خود هزینه کنید. به علاوه آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا بلافاصله بازدید از وب سایت خود را افزایش داده و همچنین حضور اجتماعی بیشتری داشته باشید.. در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت شما در زمان طولانی‌تری خواهند شد.

 

با بازاریاب‌ها (affiliate marketers) و اینفلوئنسرها (online influencers) همکاری کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی سریعتر به مخاطبان بزرگتر، یافتن افرادی است که قبلاً مخاطبان زیادی را جذب کرده اند و با آنها کار می‌کنند. بازاریابی اینفلوئنسرها به مفهوم یافتن افرادی در صنعت مرتبط با کسب و کار شما (یا صنایع وابسته) است که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت‌های شخصی خود دارند. معمولاً می‌توانید با پرداخت به آنها، از آن‌ها بخواهید که از محصول شما در صفحات خودشان نام ببرند و یا با مراجعه به فروشگاه آنلاین شما توجه مخاطبین را جلب کنند.

بازاریابی به صورت پورسانتی شرکت‌های وابسته نیز مشابه است، اما شما به جای پرداخت مستقیم به اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصول خود، معامله‌ای انجام می‌دهید تا درصدی از هر فروش حاصل از تبلیغات ایشان یا مشتری که از کد تخفیف ارائه شده استفاده می‌کند، کسب کنید. به این ترتیب، شما فقط در ازای فروش واقعی که انجام می‌دهید، به آنها پرداخت می‌کنید.

هر دوی این روش‌ها به طور بالقوه می‌توانند منجر به جذب بازدید کنندگان زیادی به وب سایت، فروش بیشتر محصولات و در نتیجه افزایش ترافیک سایت شما شوند.

 

تشویق و ایجاد انگیزه در مشتریان

هیچ کدام از تکنیک‌های بازاریابی یا بسترهای تبلیغاتی، به اندازه پیشنهاد شدن برند شما توسط مشتریان بالقوه، قدرتمند و کارآمد نخواهد بود. وقتی کسی کالاهای شما را به اندازه کافی دوست دارد و درمورد آن‌ها به دوستان خود توصیه می‌کند، این امر نه تنها باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود، بلکه تعداد بازدید کنندگانی را که ترغیب به خرید محصولات شما میشوند، افزایش می‌دهد.

برای افزایش تعداد این نوع بازدیدکنندگان ارزشمند، به مشتریان رضایتمند خود دلایل بیشتری برای معرفی نام تجاری خود بدهید. به عنوان مثال، از برنامه‌هایی استفاده نمایید که به ازای معرفی نام تجاری شما به مشتریان جایزه می‌دهند.

 

در ایمیل مارکتینگ سرمایه گذاری کنید.

ترافیک معیار مهمی‌برای اندازه گیری موفقیت وب سایت تجارت الکترونیکی شما است، اما داشتن تعداد زیادی بازدید کننده که تنها یک بار به سایت مراجعه می‌کند و مجدد هرگز برنمی‌گردند ویا خریدی انجام نمی‌دهند، در نهایت ارزش زیادی ندارد. شما به بازدیدکنندگان نیاز دارند که شما را آنقدر دوست داشته باشند تا بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و قدرت فروش شما را بالا ببرند. اینجاست که بازاریابی از طریق ایمیل از اهمیت برخوردار می‌شود.

بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری برای ارتباط با بازدیدکنندگان وب سایت را فراهم می‌کند. می‌توانید برای کسب وفاداری بیشتر برای برند خود، تبلیغ محصولات خود و افزایش بیشتر بازدید به سایت تجارت الکترونیکی خود از ایمیل‌ها استفاده کنید.

در بازاریابی از طریق ایمیل دقت کنید. اگر افرادی را بدون اجازه ایشان، در لیست ایمیل خود اضافه کنید، باعث می‌شود ایمیل‌های شما در لیست‌های هرزنامه قرار بگیرند و به دست مشتریان نرسند. همچنین اگر در تعداد ارسال‌های ایمیل خود زیاده روی کنید یا تنها ارسال تبلیغاتی داشته باشید، بسیاری از مشترکین اشتراک خود را لغو می‌کنند و هرگز به سایت شما برنمی‌گردند. اما اگر از روی برنامه با هدفی دقیق و به خوبی مورد استفاده قرار گیرد، بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند روشی ارزشمند برای ایجاد مخاطبان وفادار باشد که به بازدیدکنندگان دائمی تبدیل می‌شوند و در صورت نیاز به محصولات شما ، ابتدا به برند شما مراجعه می‌نمایند.

 

با مفهوم تجارت الکترونیک و پلتفرم مناسب سایت فروشگاهی در مقاله زیر بیشتر آشنا شوید:

 

 

نتیجه‌گیری

ترافیک و بازدید از سایت تجارت الکترونیکی خود را بررسی کنید و افزایش دهید.

همه این تاکتیک‌ها باعث افزایش بازدید سایت شما میشوند، اما هیچ یک از آنها به تنهایی شما را به موفقیت میرساند. برای اینکه در افزایش ترافیک سایت تجارت الکترونیکی خود موفق شوید، باید همه تکنیک‌های بازاریابی آنلاین خود به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگتر، بررسی کنید. محتوای شما می‌تواند به شما کمک کند، همچنین لیست‌های ایمیل خود را توسعه دهید، در عین حال بازاریابی اجتماعی نیز می‌تواند محتوای شما را بهبود بخشد.

هنگامی‌که به تجزیه و تحلیل نتایج تحقیقات خود می‌پردازید، توجه کنید که کدام تکنیک بیشترین میزان بازدید را ایجاد می‌کند و کدام یک باعث افزایش ترافیک سایت و نیز افزایش بازدید فروشگاه آنلاین می‌شود و بیشترین فروش را ایجاد می‌کند. هرچه اطلاعات شما با گذشت زمان بیشتر باشد، قادر خواهید بود کمپین‌های خود را برای نتایج بهتر تقویت کنید.

 

به منظور افزایش بازدهی سایت فروشگاهی خود و همچنین بهبود عملکرد آن به سرویس میزبانی وبی نیاز دارید که کاملا با پلتفرم فروشگاه آنلاین شما سازگار باشد. هاست فروشگاهی با هارد NVMe می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بیزینس شما باشد:

 

خرید-هاست-فروشگاهی-ecommerce-woocommerce

آنیتا نظری 

کارشناس نرم‌افزار، طراح وب سایت و کارشناس فنی وب هاستینگ، مسلط به زبان انگلیسی و علاقه‌مند به موضوعات IT و تکنولوژی.