راضیه عبداللهی 

تیر 11, 1399

بررسی ۱۲ مورد از محبوب‌ترین و پرکاربردترین افزونه‌های مایکروسافت اج کرومیوم

با انتشار مرورگر جدید مایکروسافت اج کرومیوم،‌ دغدغه بسیاری از افراد این خواهد بود که آیا همچنان به اکستنشن‌های کروم بر روی این مرورگر دسترسی دارند. یا اینکه افزونه‌های مایکروسافت اج می‌تواند نیازهای آن‌ها را به اندازه گوگل کروم برطرف کند. در این مقاله به معرفی ۱۲ افزونه پرکاربرد مایکروسافت اج کرومیوم می‌پردازیم.

نکته جالب در مورد مرورگرهای بر پایه Chromium این است که شباهت‌های بسیاری به Google Chrome دارند. علاوه بر این، اکثر اکستنشن‌ها یا همان افزونه‌هایی که در حال حاضر بر روی کروم استفاده می‌کنید، بر روی اج کرومیوم نیز قابل نصب و استفاده هستند.

 

مرورگر مایکروسافت کرومیوم را می‌توانید از طریق سایت رسمی مایکروسافت دانلود کرده و سپس برای نصب افزونه‌های مورد نیاز خود اقدام کنید. در ادامه روش نصب اج کرومیوم و همچنین نحوه نصب اکستنشن‌های آن را بررسی می‌کنیم.

 

اگر هنوز با مرورگر اج کرومیوم آشنایی ندارید، می‌توانید از طریق مقاله زیر، ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن را با گوگل کروم مطالعه کنید و سپس مراحل زیر را برای نصب انواع اکستنشن دنبال کرده و با برترین افزونه های مایکروسافت اج آشنا شوید:

 

نحوه نصب Edge Chromium

برای نصب مرورگر Edge Chromium، به صفحه دانلود Microsoft Edge بروید. طبق سیستم عامل خود نسخه مناسب را انتخاب و دانلود کنید.

دانلود مایکروسافت اج کرومیوم

 

مراحل نصب تقریباً شبیه به سایر نرم افزارهای Windows یا MacOS است. پس از نصب Edge، این مرورگر به طور خودکار با حساب Microsoft شما وارد سیستم می‌شود. البته اگر حسابی از پیش ایجاد نکرده‌اید هم می‌توانید بدون لاگین کردن، از این مرورگر استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید نشانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها یا بوک مارک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تکمیل خودکار یا autofill data و تاریخچه خود را از Google Chrome ایمپورت کنید.

 

نصب افزونه در مرورگر جدید مایکروسافت اج کرومیوم

به منظور نصب افزونه های مایکروسافت اج، این مرورگر را پس از نصب، باز کرده و در نوار آدرس عبارت “chrome://extensions” یا “edge://extensions” را تایپ کنید. شما به صفحه مدیریت افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هدایت می‌شوید. همچنین می‌توانید بر روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست مرورگر کلیک کرده و بر روی Extensions کلیک کنید.

نصب افزونه های مایکروسافت اج با استفاده از گزینه extentsions

 

اکنون در صفحه مدیریت افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها یا قسمت extensions، امکان نصب افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از فروشگاه مایکروسافت وجود دارد. برای استفاده از Extensionsها از فروشگاه کروم، در قسمت سمت چپ پایین صفحه، گزینه “Allow extensions from other stores” یا “مجاز کردن پسوند از فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر” را فعال کنید.

نصب اکستنشن های کروم روی اج کرومیوم

 

سپس دکمه “Add to Chrome” یا “افزودن به کروم” را در صفحه مشاهده می‌کنید. با کلیک بر روی این گزینه، افزونه را به Edge Chromium اضافه می‌کنید.

 

۱۲ مورد از پرکاربردترین افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مایکروسافت اج کرومیوم

 

۱. Pause

pause extension edge chromium

 

افزونه Pause به شما کمک می‌کند تا از وب‌سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تفریحی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و غیره دوری کنید. این افزونه روش منحصر به فرد خود را برای دور نگه داشتن شما از این سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دارد.
هنگامی‌ که این وب‌سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را در مرورگر خود وارد می‌نمایید، ۵ ثانیه تاخیر در باز نمودن سایت ایجاد می‌شود. سپس می‌توانید انتخاب نمایید که به سایت مدنظر وارد شوید یا خیر. با گذشت ۵ ثانیه تاخیر ایجاد شده توسط این افزونه، احتمالا تب مورد نظر در مرورگر را فراموش می‌کنید و از ورود به این سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها خودداری خواهید نمود. شما می‌توانید جهت دانلود این افزونه به لینک Pause by Freedom مراجعه نمایید.

دانلود افزونه Pause

 

۲. Toggl Button

toggl button extension edge chromium

 

Toggl احتمالاً یکی افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرکاربرد اج کرومیوم برای ردیابی زمان است. جدا از ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های معمول مانند امکان ردیابی زمان، بودجه، تیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، Toggl برخی از ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیشرفته مانند ایجاد فضای کاری جداگانه برای طبقه بندی تیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مشاغل را دارد. شما نه تنها می‌توانید زمان را ردیابی کنید بلکه جزییات زمان صرف شده در یک وب‌سایت یا برنامه خاص را نیز به دست می‌آورید. علاوه بر این، Toggl با تعدادی از برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های محبوب دیگر قابلیت ادغام دارد.

دانلود افزونه Toggl Button

 

۳. TimeYourWeb

افزونه timeyourweb

 

در صورت عدم تمایل به استفاده از Toggl، می‌توانید از Time Your Web استفاده کنید.

TimeYourWeb یک افزونه Chrome است که گزارشی از مدت زمانی که شما در وب‌سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف گذرانده اید، ایجاد می‌کند. این افزونه به اندازه کافی هوشمند است تا بتواند زمان عدم فعالیت و یا فعال بودن شما را در یک وب‌سایت تشخیص دهد و به همین ترتیب آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را ارائه دهد. می‌توانید این داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را در ۳ قالب مختلف مشاهده کنید: نمودار جریان، نمودار پشته و نمودار خلاصه.

این افزونه در پس زمینه فعالیت داشته و نیازی به ورود اطلاعات به صورت دستی ندارد؛ تنها کافی است آن را نصب نمایید.

دانلود افزونه Time Your Web

۴. Toby

افزونه tobby اج کرومیوم

در صورتی که یک وب گرد باشید، یکی افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرکاربرد اج کرومیوم اکستنشن Toby است. در صورتی که در حال تحقیق و بررسی چندین موضوع باشید، همین امر سبب گم شدن میان تب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی می‌شود که باز نموده اید و صفحات باز شده برای شما مبهم خواهد بود.

با توبی می‌توان برچسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فعال را بکشید و رها کنید و حتی آن‌ها را در مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی دسته بندی کنید. توبی آن تب را بسته و وضعیت وب‌سایت را ذخیره می‌کند تا بعداً مجددا به آن مراجعه شود. این عملکرد تا حدودی شبیه به بوک مارک یا فیوریت نمودن یک وب سایت است؛ اما داشتن ۲۰-۳۰ بوک مارک برای نوار ابزار مرورگر خیلی زیاد است.

دانلود افزونه Toby

 

۵. Grammarly

افزونه گرامرلی روی اج کرومیوم

 

Grammarly محبوب ترین افزونه اصلاح متن یا غلط‌گیری برای Chrome است و در Edge Chromium نیز قابل استفاده است. این افزونه مانند یک اصلاح متن شخصی عمل می‌کند که نه تنها قادر به تشخیص اشتباهات املایی بوده بلکه قادر به اصلاح گرامر نادرست است. افزونه گرامرلی تمام خطاهای شما را هنگام نوشتن هر چیزی نشان می‌دهد و برای اصلاح آنها پیشنهاداتی می‌دهد.

دانلود افزونه Grammarly

 

۶. Google Dictionary

افزونه گوگل دیکشنری اج کرومیوم

 

اینترنت مکان بسیار مناسبی برای یادگیری است و بیشتر اوقات ضمن خواندن مقاله یا یک پست یا حتی یک نظر، با کلماتی روبرو می‌شوید که هیچ ایده ای از معنی آنها ندارید. همیشه امکان جستجو در گوگل فراهم است، اما ین افزونه یک اکستنشن مفید از Google است که معنای هر کلمه را فقط با دو بار کلیک روی آن به شما می‌دهد. فرهنگ لغت Google هنگام تلاش برای یادگیری یک زبان جدید مفید و یک روش سریع برای جستجوی معنی کلمات است.

دانلود افزونه Google Dictionary

۷. Check My Links

افزونه check my links

 

Check My Links یکی از افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مایکروسافت اج مفید برای بلاگر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و توسعه دهنده گان است.

برنامه “بررسی لینک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های من” همه لینک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود در صفحه وب یا وبلاگ شما را تایید می‌کند. این اکستنشن همه لینک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را مجدداً مشاهده می‌کند و نتایج را با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایلایت نمودن لینک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برمی‌گرداند. رنگ سبز نشان می‌دهد که این لینک کاملاً معتبر است و رنگ قرمز نشان دهنده لینک خراب است و یا خطای “۴۰۴:Not Found” باز خواهد گشت. همچنین می‌توانید از بررسی تبلیغات یا برخی پیوندهای خاص اجتناب نمایید. گزینه ای برای مستثنی کردن لینک وجود دارد.

دانلود افزونه CheckMyLinks

۸. URL Render

اکستنشن url render

 

مشابه برنامه افزودنی محبوب Hover Zoom +، URL Render پیش نمایشی از وب سایت را در صفحه جستجو باز می‌کند.

این افزونه با بیشتر موتورهای جستجوگر محبوب مانند Google، Bing، Yahoo، DuckDuckGo، Qwant کار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در نتیجه جستجو موس روی لینک قرار بگیرید و پیش نمایش را در سمت راست مشاهده نمایید. علاوه بر این، می‌توانید صفحه پیش نمایش را تغییر داده، بزرگ یا کوچک نموده یا تغییر اندازه دهید. این کار باعث صرفه جویی در وقت می‌شود، زیرا لازم نیست هر برگه را جداگانه باز کنید.

این افزونه فقط در صفحه نتیجه جستجو کار می‌کند.

دانلود افزونه URL Render

۹. Picture-in-Picture

افزونه picture in picture

 

Picture-in-Picture (PiP) یا اکستنشن تصویر در تصویر، به شما امکان مشاهده رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را در یک پنجره شناور می‌دهد. این پنجره شناور همواره روی سایر برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مشاهده می‌شود. این افزونه مایکروسافت اج نه تنها در YouTube بلکه در سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی مانند Prime Video، Netflix و غیره نیز کار می‌کند. شما همچنین می‌توانید پنجره شناور را تغییر اندازه داده و یا مکان آن را تغییر دهید. متأسفانه این افزونه، هیچ کنترل ویدیویی جداگانه ایی مانند Play یا Pause ندارد.

دانلود افزونه Picture-in-Picture

۱۰. Buffer

افزونه buffer

 

Buffer بهترین روش برای به اشتراک‌گذاری محتوا در پلت فروم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی است. شما می‌توانید محتوا را از هر کجای وب و فقط با یک کلیک به اشتراک بگذارید. این افزونه اج کرومیوم روشی بهتر برای مدیریت رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی جهت کسب و کار شما است. حتی اگر شما یک تولید کننده محتوا باشید که چندین حساب در رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی را اداره می‌کنید، این برنامه افزودنی ضروری است. بافر تنها افزونه از افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مایکروسافت اج است که نیاز به پرداخت هزینه دارد. هزینه آن نیز ماهانه ۱۵ دلار است.

دانلود افزونه Buffer

۱۱. Buster

افزونه buster مایکروسافت اج کرومیوم

گوگل جهت جلوگیری از سوءاستفاده از ترافیک وب‌سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، مجدداً reCAPTCHA را بازسازی کرد. اما اغلب اوقات این الگوریتم انسان را به عنوان یک ربات تشخیص می‌دهد. Buster یکی از افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرکاربرد اج کرومیوم است که به طور خودکار reCAPTCHA را برای شما تأیید می‌کند.

در کنار پازل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تصویری reCAPTCHA، این افزونه یک دکمه کوچک را اضافه می‌کند که می‌توانید برای تأیید صحت خودکار CAPTCHA روی آن کلیک کنید. در داخل این افزونه CAPTCHA را با استفاده از پازل مبتنی بر صدا حل می‌کند. Buster فقط در صورت وجود CAPTCHA صوتی جایگزین کار خواهد کرد.

دانلود افزونه Buster

۱۲. LastPass

افزونه lastpass اج کرومیوم

 

یکی از افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرکاربرد اج کرومیوم افزونه ایی جهت مدیریت گذرواژه است. LastPass یک مدیر گذرواژه قوی است که به شما امکان ذخیره امن رمزهای ورود و اطلاعات کارت بانکی را می‌دهد. به غیر از گذرواژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، می‌توانید آدرس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بانکی و یادداشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را نیز در آن ذخیره کنید. اگر از چندین دستگاه استفاده می‌کنید، می‌توانید داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را از طریق تمام دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود یکسان سازی کنید. شما می‌توانید از طریق گزینه “master password” موجود در این افزونه کلمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عبور ذخیره شده خود را مشاهده نموده و دسترسی داشته باشید.

دانلود افزونه LastPass

 

افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فوق برخی از افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرکاربرد اج کرومیوم است که شما می‌توانید در Edge Chromium استفاده کنید.

 

کاربران با استفاده از مرورگر مایکروسافت اج و یا هر مرورگر دیگری، به دنبال یافتن پاسخ سوال‌ها و نیازهای خود با بهترین کیفیت هستند. پس اگر شما صاحب وبسایتی هستید با بهینه بودن سایت برای تمام مرورگرها و سرعت بالای آن را نیز در نظر بگیرید. به این منظور، هاست مناسب و پرسرعت می‌تواند وبسایت شما را برای هر مرورگری بهینه کرده و رضایت کاربران بیشتری را نسبت به خود جذب کند:
هم‌‌اکنون با خرید هاست حرفه‌ای پرسرعت، کیفیت و سرعت بالای سایت خود را در تمام مرورگرها برای جذب کاربران بیشتر، تضمین کنید:

خرید-هاست-پرسرعت-افزایش-سرعت-سایت-وردپرسی

راضیه عبداللهی 

کانتنت‌رایتر، کپی‌رایتر و مدرس زبان انگلیسی، علاقه‌مند به مباحث مرتبط با IT.