فرناز شایانی 

آبان 12, 1399

چگونه به وبسایت وردپرسی خود سوالات متداول اضافه کنیم؟ ۳ پلاگین برتر FAQ در وردپرس

پس از ساخت سایت وردپرسی و آپلود آن بر روی هاست وردپرس پرسرعت نوبت به انجام مراحل بعدی برای افزایش بازدیدهای سایت خود است. با ساخت سوالات متداول در وردپرس می‌توان به سوالات کاربران به صورت مستقیم‌تری پاسخ داد و از این طریق نیز با بهبود سئو سایت وردپرسی خود در نتایج اول گوگل ظاهر شد. در این مقاله به اهمیت صفحه سوالات متداول و نحوه قرار دادن آن در سایت وردپرسی می‌پردازیم.

 

ممکن است قرار دادن یک صفحه سوالات متداول یا FAQ در وب سایت، طراحی مجدد وب سایت به نظر برسد. اگرچه اضافه نمودن صفحه سوالات متداول به وب سایت بسیار سخت به نظر می‌رسد، اما دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود صفحه سوالات متداول بتواند باعث ارتقاء سایت و تجربه کاربری بهتر شود. در این مقاله مراحل ایجاد سریع و آسان صفحه سوالات متداول ارائه داده می‌شود.

 

چرا باید در سایت خود از سوالات متداول استفاده کرد؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که باعث می‌شوند به صفحه سوالات متداول در وب سایت خود نیاز داشته باشید:

 

صفحه سوالات متداول در ورد پرس به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کمک می‌کند.

همان طور که می‌دانید، SEO روشی است که وب سایت شما را بهینه می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. به عبارت دیگر، SEO به معنای به کار بردن استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی است که به Google کمک می‌کند تا بداند که وب سایت شما در مورد چه چیزی است. وقتی شخصی سوالی مربوط به محتوای سایت شما را تایپ می‌کند، سئو به Google کمک می‌کند تا صفحات مختلف وب سایت شما را در نتایج جستجو قرار دهد.

 

چرا سوالات متداول در وردپرس به شما کمک می‌کند تا درنتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید؟

زیرا بخش سوالات متداول کارهایی فراتر از ارائه کلمات کلیدی مرتبط ارائه می‌دهد. سوالات متداول به طور طبیعی به سوالات مستقیمی که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند پاسخ می‌دهد و شناسایی هدف جستجو را برای گوگل آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، وقتی شخصی سوال “چگونه می‌توانم از YouTube شروع کنم” تایپ کند، Google می‌داند جستجوگر چه چیزی را می‌خواهد و کدام صفحه را در نتایج جستجو برگرداند.

 

ارائه کلمات کلیدی طولانی و سوالات جستجو در قالب یک سوال یک استراتژی عالی است، خصوصاً با توجه به اینکه Google به طور مداوم بر پرس و جوهای مبتنی بر کلمات کلیدی هدایت می‌شود و بر هدف کاربر تمرکز می‌کند.

سوالات متداول در وردپرس سوالات مشتریان را پیش‌بینی می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

وقتی که یک سوال اساسی در مورد یک برند تجاری داریم، اولین کاری که میکنیم این است که برای یافتن پاسخ خود به وب سایت آنها برویم و به طبع آخرین کاری که انجام می‌دهیم این است که تلفن را برداشته و با شرکت تماس بگیریم تا اطلاعاتی در مورد محصولات، خدمات یا سیاست‌ها کسب کنیم. صفحه سوالات متداول– در ورد پرس– مکانی مناسب برای لیست نمودن تمامی سوالات و پاسخ‌هایی است که می‌دانید مشتریان شما به دنبال آنها هستند. نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و انرژی مشتریان می‌شود، بلکه خدماتی عالی نیز به مشتریان ارائه می‌دهد.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که همه چیز با سرعت پیش می‌رود و مصرف کنندگان خواستار آن هستند. در واقع، ۵۱٪ از مشتریان انتظار دارند كه یك شركت ۲۴/۷ شبانه روز در دسترس باشد و ۷۵٪ از مشتریان آنلاین انتظار دارند که شرکت ظرف ۵ دقیقه به آنها كمك كند. به خصوص اگر یک برند کوچک یا تک نفره باشید، ممکن است نتوانید یک تیم خدمات تلفنی ۲۴/۷ داشته باشید. اما، می‌توانید یک صفحه سوالات متداول داشته باشید که به همه سوالات مشتری پاسخ دهد.

 

اکنون که دانستید چرا افزودن صفحه FAQ به وب سایت ایده خوبی است، بیایید در مورد دو روش محبوب اضافه نمودن آن صحبت کنیم: افزودن یک صفحه FAQ به صورت مستقیم در WordPress و استفاده از یک پلاگین سوالات متداول وردپرس.

 

نحوه ساخت سوالات متداول در وردپرس

 

روش ۱: نحوه افزودن صفحه سوالات متداول بدون افزونه در وردپرس

اگر نمی‌خواهید افزونه سوالات متداول را در وردپرس نصب و فعال کنید، می‌توانید یک صفحه FAQ را مستقیماً در وردپرس اضافه نمایید. در ادامه مراحل افزودن سوالات متداول در وردپرس ذکر شده است:

– با نام کاربری و رمز عبور خود وارد اکانت وردپرس خود شوید.
– به داشبورد وردپرس در سمت چپ صفحه رفته و گزینه «Pages» را پیدا کنید.
– نشانگر را بر رویم «Pages» قرار دهید و روی «Add New» کلیک کنید.
– هنگامی که روی «Add New» کلیک کنید، صفحه جدیدی مشاهده خواهید کرد. از اینجا، می‌توانید عنوان صفحه سوالات متداول را از طریق بخش title انتخاب کنید.
– از بدنه صفحه جدید برای لیست نمودن سوالات و پاسخ های استفاده کنید.
– برای عملکرد بهینه SEO حتماً سوالات متداول را در تگ H2 قرار دهید.
– گزینه «Publish» را انتخاب کنید.
– به داشبورد برگردید و روی «Customize» در بالا کلیک کنید. شما را به داشبورد دیگری می‌رساند که می‌توانید صفحه سوالات متداول جدید را به فهرست خود اضافه کنید.
– روی «Add Items» کلیک کنید. «Pages» را پیدا کنید.
– به داشبورد سمت چپ توجه نمایید و روی «Menu» کلیک کنید.
– روی «Primary/Main Menu» یا منویی که می‌خواهید صفحه سوالات متداول را اضافه کنید، کلیک نمایید.

 

روی علامت بعلاوه (+) در کنار صفحه سوالات متداول جدید کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی این صفحه، وردپرس به طور خودکار این صفحه را به انتهای لیست فهرست شما اضافه می‌کند.

صفحه سوالات متداول خود را در محلی که می‌خواهید ظاهر شود بکشید و رها کنید.

«Publish» را در بالای داشبورد فشار دهید.

 

 

روش ۲: نحوه افزودن صفحه FAQ با استفاده از افزونه سوالات متداول وردپرس

گزینه دیگری برای افزودن صفحه FAQ به وب سایت وجود دارد و آن استفاده از افزونه FAQ وردپرس است. در اینجا بهترین افزونه سوالات متداول در وردپرس وجود دارد:

 

Quick & Easy FAQs

پلاگین سوالات متداول وردپرس quick and easy faqs

Accordion FAQ

پلاگین سوالات متدوال وردپرس accordion faq

Ultimate FAQ

پلاگی سوالات متداول وردپرس ultimate faq wordpress plugin

 

 

افزونه ای که انتخاب میکنید تا حد زیادی به تنظیمات سایت شما بستگی دارد. در این مقاله، نحوه افزودن صفحه سوالات متداول را با استفاده از پلاگین Quick & Easy FAQs وردپرس بررسی کنیم.

  • با استفاده از نام کاربری و رمز ورود خود به سایت وردپرس وارد شوید.
  • به داشبورد سمت راست توجه کنید، «Plugins» را پیدا کرده و «Add New» را انتخاب کنید.
  • Quick & Easy FAQs را در وردپرس جستجو کنید.
  • روی گزینه «Install Now» کلیک کنید و منتظر نصب افزونه توسط وردپرس باشید.
  • پس از نصب افزونه وردپرس، روی «Activate» کلیک کنید.
  • پس از فعال کردن افزونه، مورد جدیدی از منوی داشبورد به نام «FAQ» مشاهده خواهید نمود.
  • در داشبورد به «FAQ» بروید و روی «Add New» کلیک کنید و صفحه جدیدی به نام «Add New FAQ» باز می‌شود.
  • سوال را در کادر title و پاسخ آن را در کادر محتوا تایپ کنید.
  • گزینه «publish» را بزنید.
  • اگر می‌خواهید سوالات متداول بیشتری اضافه کنید، مراحل فوق را تکرار نمایید.

 

هنگامی که صفحه سوالات متداول را به سایت اضافه کردید، می‌توانید با استفاده از کد کوتاهی آنها را در وب سایت خود نمایش دهید.

وردپرس پلاگین‌های متنوعی را برای منظورهای خاص طراحی و ارائه کرده است. با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس، می‌توانید به بهینه سازی سایت خود نیز کمک کنید.

 

 

 

۶ نکته برای ایجاد صفحه سوالات متداول در وردپرس

گرچه داشتن صفحه سوالات متداول برای اکثر برندها ضروری است، اما ممکن است که کاربران نخواهند فقط سوال بپرسند. در اینجا برای اطمینان از اینکه با ارزش ترین منابع را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهیم چند نکته آورده شده است.

 

اداره کردن تحقیقات

ممکن است فکر کنید مرتبط ترین سوالات را می‌دانید، اما بهترین راه برای دانستن، انجام تحقیقات در مارکت تجاری است. در نظر گرفتن یک گروه متمرکز، مصاحبه با چند نفر از پیروان خود و پرسیدن از کارمندان دیگر زیرا که از آنها بیشتر سوال پرسیده می‌شود. پس از آنکه اطلاعات را جمع آوری کردید، حال می‌توانید ببینید که کدام سوالات بیشتر مطرح می‌شوند و این سوالات را به وب سایت خود اضافه کنید.

 

همیشه از قالب پرسش و پاسخ استفاده کنید.

صفحه سوالات متداول باید تنها حاوی پرسش و پاسخ باشد. این بدان معنی است که شما باید صفحه خود را با یک سوال و سپس یک پاسخ قالب بندی کنید. دور شدن از قالب سنتی می‌تواند باعث شود تا مخاطبان به توانایی شما در ارائه تجربه مشتری شک کنند و آن را زیر سوال ببرند.

 

از دیدگاه کاربران سوالات را بنویسید.

معمولا افراد سوالات خود را با نوشتن اول شخص مطرح می‌نمایند. به عنوان مثال سوال «چگونه می‌توانم صفحه FAQ را به وب سایت خود اضافه کنم؟» را تایپ می‌نماید. نوشتن چنین فرمتی برای سوالات باعث میشود تا گوگل جستجو را آسانتر درک کند و وب سایت شما را در نتایج جستجو لیست کند.

 

سوالات خود را کوتاه و دقیق بیان کنید.

هیچ کس به دنبال اطلاعات دقیق نیست. اکثر افراد به دنبال پاسخی سریع، مختصر و دقیق هستند. به خاطر داشته باشید که اگر این مورد را رعایت نکنید حتما بازدیدکنندگان محتوای سوالات متداول سایت شما کم خواهند شد. به همین ترتیب، همیشه این ایده، ایده خوبی است که پاسخ را با «بله» یا «خیر» شروع کنید و سپس با اطلاعات بیشتر آن را بسط داده و توضیح دهید.

 

نمونه پرسش‌های زیر را به سوالات متداول خود اضافه کنید.

کار و تخصص هر شغلی متفاوت است، اما سوالاتی وجود دارند که در هر زمینه‌ای یکسان است و همه ممکن است در مورد آن بپرسند. در ادامه چند نمونه از آنها آورده شده است:

به کجاها حمل و نقل کالا انجام می‌دهید؟
آیا حمل و نقل رایگان است؟
سیاست‌های فروشگاه شما چیست؟
سیاست بازگشت کالا در تجارت شما چیست؟
سیاست مبادله کالا شما چیست؟
آیا نمودار سایز بندی دارید؟
آیا از روشهای تجاری پایدار و اخلاقی پیروی می‌کنید؟
آیا بر روی حیوانات آزمایشی انجام می‌دهید؟
چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا سفارشم را دریافت کنم؟
از چه موادی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنید؟

 

در بخش سوالات متداول خود از اصطلاحات مخصوص تجارت خود استفاده نکنید.

ممکن است بدانید که شماره RA، IPC یا شماره SKU چیست، اما آیا مشتریان شما نیز این را می‌دانند؟ اگر باید از اصطلاحات خاص تجارت خود استفاده کنید، توصیه میشود که توضیحی کوتاه و صریح درباره معنی کلمه یا عبارت آن بنویسید.

 

افزودن صفحه سوالات متداول به وب سایت روشی عالی برای ایجاد اعتماد در مشتریان، ارائه تجربه مشتری ها و ایجاد سئو مناسب برای سایت می‌باشد. همانطور که در حال برنامه ریزی وب سایت جدید خود یا به روزرسانی وب سایت فعلی خود هستید، به یاد داشته باشید که افیکس هاست از وردپرس پشتیبانی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه راه اندازی وب سایت وردپرس خود، همین امروز از برنامه های میزبانی وب ما بازدید نمایید.

 

خرید هاست وردپرسی wordpress hosting

فرناز شایانی 

كارشناس هاستينگ و ثبت دامنه، مسلط به زبان انگلیسی، علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با IoT و شبکه.