راضیه عبداللهی 

خرداد 1, 1400

بررسی ۸ اشتباه رایج وبلاگ‌نویسی که باید از آن‌ها اجتناب کرد

بازاریابی محتوا یک صنعت ۴۰۰ میلیارد دلاری است و وبلاگ‌نویسی سهم قابل توجهی در این صنعت دارد. وبلاگ نویسی نه تنها روشی مناسب برای تغییراتی بزرگ است، بلکه روشی است که به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند.

 

در‌حالی‌که وبلاگ‌نویسی بازی هوشمندانه و تاکتیکی قابل‌اعتماد برای دیجیتال مارکتینگ است اما نکات کلیدی قبل از ایجاد سایت و وبلاگ‌نویسی وجود دارد.

 

به عبارت‌دیگر، استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها بازدید سایت خود را افزایش دهید. همچنین اشتباهاتی وجود دارد که باعث می‌شود Google Analytics متوجه آن‌ها شود.

 

اگرچه وبلاگ نویسی یکی از راه‌های مهم در بازریابی محتوا و رونق بخشیدن به تجارت آنلاین شماست اما داشتن وبلاگی جذاب در سایتی با سرعت و عملکرد پایین کارامد نخواهد بود. برای ایجاد سایت وردپرسی با هاست پرسرعت، ما خرید هاست وردپرسی را پیشنهاد می‌دهیم.

 

در این مقاله ۸ اشتباه مرگبار در وبلاگ‌نویسی در سال ۲۰۲۱ که باید از آن‌ها اجتناب کرد و نکات کلیدی قبل از ایجاد سایت را مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

۱. انتخاب نام دامنه‌ی نامناسب

یکی از اولین کارهایی که برای شروع بلاگ انجام می‌دهید، انتخاب نام دامنه است. نام دامنه شما آدرسی است که جستجوگران برای یافتن وب‌سایت شما در مرورگر خود تایپ می‌کنند. به عنوان مثال نام دامنه در efixhost ،www.efixhost.com است.

 

انتخاب نام دامنه‌ مناسب از ابتدا حیاتی است تا افراد بتوانند سایت شما را به راحتی پیدا کنند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما آورده شده است:

 

یک نام دامنه در دسترس انتخاب کنید. هنگامی که برای خرید میزبانی وب در efixhost اقدام می‌کنید، می‌توانید جستجو کنید تا بفهمید نام دامنه موردنظرتان در دسترس است یا نه. اگر نسخه com. نام دامنه شما در دسترس نیست، یک دامنه سطح بالا را در نظر بگیرید.

نام دامنه ساده باشد. هرچه نام دامنه شما کوتاه‌تر باشد، به خاطر سپردن آن برای مردم راحت‌تر است. همچنین نباید از کلماتی که مردم در آن‌ها غلط املایی دارند، استفاده کرد. در آخر، به یاد داشته باشید که چند کلمه در کنار هم چگونه به نظر می‌رسند. نمی‌خواهید کسی نام دامنه شما را اشتباه بفهمد زیرا بیشتر از یک معنی دارد.

نام برند خود را انتخاب کنید. بهترین نام دامنه برای انتخاب نام کسب‌و‌کار، برند یا خود شماست اگر برند خودتان هستید.

 

۲. عدم انتخاب ارائه دهنده هاست مناسب

میزبانی وب سرویسی است که باعث می‌شود وب‌سایت شما در اینترنت ظاهر شود، از اطلاعات شما محافظت می‌کند و موجب افزایش سرعت سایت شما می‌شود.

 

در حالی که چندین شرکت میزبانی وب در دسترس هستند، اما همه خدمات یکسانی را ارائه نمی‌دهند.
شرکت‌های برتر میزبانی خدمات زیر را ارائه می‌دهند:

چندین گزینه میزبانی برای تأمین نیازهای خاص شما (به عنوان مثال، هاست اشتراکی، سرور مجازی اختصاصی، هاست اختصاصی، هاست وردپرس و غیره)
پهنای باند نامحدود
گواهینامه رایگان SSL
نام دامنه رایگان
فضای ذخیره‌سازی نامحدود
ثبت دامنه
ضمانت ۹۹ درصدی up-time

 

ممکن است شرکت میزبانی نامعتبری را انتخاب کنید، این مسئله باعث ایجاد مشکل در زمان بارگیری وب‌سایت، امنیت وب‌سایت و فضای ذخیره‌سازی آن می‌شود.

 

۳. عدم استفاده از وردپرس

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتواست. بیش از ۴۰% وب‌سایت‌های جهان با وردپرس کار می‌کنند که بیش از ۶۴% از سهم بازار را تشکیل می‌دهد.

 

می‌پرسید چرا وردپرس اینقدر محبوب است؟ این CMS نه تنها مدت‌هاست که وجود دارد، بلکه ثابت شده است که رابط کاربری خود را به مرور و مداوماً با روش‌هایی که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند، بهبود می‌بخشد. وردپرس به خوبی توسعه یافته، به آسانی قابل شخصی‌سازی و یک پلتفرم منبع باز است. ساخت سایت وردپرسی به قدری آسان است که افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

نویسنده فریلنس، کیتلین آرفورد، به همین دلایل از وردپرس استفاده می‌کند. آرفورد می‌گوید: «وردپرس به من این فرصت را می‌دهد که وب‌سایتی با طراحی خوب داشته باشم که امکان سفارشی‌سازی سطح بالایی را نیز فراهم می‌کند. وردپرس همچنین دارای قالب‌های حرفه‌ای با هزینه‌ای معادل ۵۰ دلار است و یک سیستم مدیریت محتوای عالی برای صاحبان کسب‌وکار جدید است.»

 

ساخت سایت وردپرسی فقط برای مبتدیان نیست. برخی از محبوب‌ترین و پیچیده‌ترین وب‌سایت‌ها با وردپرس کار می‌کنند (به عنوان مثال Skype، ِDisney و Yelp). بسیاری از وب‌سایت‌های کوچکی که شروع به کار کردند اما به سرعت رشد نمودند، بر روی وردپرس کار می‌کنند.

 

متخصصان وب‌سایت، رائوبی پریلی از Simply Stated می‌گوید که وردپرس، CMS مناسب برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال مقیاس‌پذیری هستند. او می‌گوید: « وردپرس پایه خوبی برای برندهای جدید است که می‌خواهند از سایت‌های کوچک شروع کنند و همچنین بتوانند درحالی‌که رشد می‌کنند، مقیاس‌پذیر باشند. وردپرس می‌تواند در کنار هر کسب‌و‌کاری رشد کند و با تغییر نیاز به راحتی سازگاری پیدا کند.»

 

علاوه بر این، وردپرس با تمام شرکت‌های بزرگ میزبانی وب ادغام شده که نصب آن با یک کلیک را آسان می‌کند. نصب با یک کلیک به شما کمک می‌کند تا از دردسر راه‌اندازی یک وبلاگ جدید جلوگیری کنید.

 

در وقت خود برای تحقیق صرفه‌جویی کنید و زمان خود را صرف تصمیم‌ گیری در مورد انتخاب افزونه مناسب کنید نه انتخاب سیستم مدیریت محتوا. توصیه ما وردپرس و خرید هاست وردپرسی است.

 

۴. انتخاب یک تم ناخوشایند یا قدیمی

همانطور که در بالا ذکر شد، وردپرس یک پلتفرم منبع باز است. این بدان معنی است که هر کسی می‌تواند تم‌ها و افزونه‌هایی را برای استفاده شما توسعه دهد.

 

مزیت آن این است که شما دسترسی رایگان و مقرون به صرفه به ابزارهای زیادی دارید. برای دستیابی به طراحی زیبا و پیشرفت در عملکرد وب‌سایت خود، نیازی به کدگذاری ندارید. فقط باید بدانید که چگونه یک تم و پلاگین را جستجو کنید و دکمه‌های نصب و فعال‌سازی را فشار دهید.

 

در روی دیگر سکه، همه توسعه‌دهندگان استعداد یکسانی ندارند و ممکن است تمی را انتخاب کنند که به درد نخور باشد.

 

برخی از تم‌های وردپرس محدود، قدیمی یا با قطعه کدهای غیرضروری درگیر شده‌اند که باعث می‌شود وب‌سایت شما به کندی کار کند.

 

بهترین گزینه این است که از ابتدا یک تم وردپرسی خوب انتخاب کنید. تمی را انتخاب کنید که:

قابل شخصی‌سازی
پر سرعت
سازگار با موبایل
سازگار با سئو
ریسپانسیو
سازگار با همه مرورگرها
مرتباً به‌روز‌رسانی شود.

 

به‌ندرت اتفاق می‌افتد که در پیشنهادات تم وردپرس اشتباهی رخ دهد. سایر تم‌ها برای بررسی شامل Divi، Elementor و Ultra است.

 

۵. محتوا منظم منتشر نمی‌شود.

چند سال پیش، در یک همایش یادگیری نوشتن با وبلاگ‌نویسان بسیار موفقی همراه بودم.
تیم Six Sisters در این همایش بودند و در مورد چگونگی ایجاد یک بلاگ موفق صحبت کردند.

توصیه آن‌ها؟ انتشار منظم.

 

این بدان معنا نیست که شما مجبورید هر روز محتوا منتشر کنید. برای خوانندگان مهم نیست که چند مدت یکبار محتوا منتشر می‌کنید تا زمانی که الگوی پست‌گذاری داشته باشید. آن‌ها فقط می‌خواهند بدانند چه زمانی می‌توانند محتوای جدیدی از شما انتظار داشته باشند و شما نیز به قول خود عمل کنید.

به یاد داشته باشید، نوشتن پست‌های تحقیق‌شده، مفید و جذاب بهتر از این است که روزانه هر مطلبی بگذارید.

۶. برای مخاطبان خود نمی‌نویسید.

بهترین راه برای جلب توجه مداوم مخاطبان خود نوشتن در مورد موضوعات مورد علاقه آن‌هاست، نه شما.
برای یافتن مخاطب مورد نظر خود، به پایگاه مشتری فعلی خود نگاه کنید. برای تعیین مشخصات جمعیتی، علایق، شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه، الگوهای رفتاری و تصمیمات خرید، از CRM، داده‌ها و تحقیقات بازار استفاده کنید.

 

مهم‌تر از همه، عمیق تحقیق کنید تا متوجه شوید که سوالات خوانندگان شما چیست. از خود بپرسید که مشتریان شما چه مشکلی دارند و سپس پست‌هایی بنویسید که بیانگر و پاسخگوی آن سوالات باشد.
وقتی روی نوشتن پست‌های وبلاگ برای سرگرمی، آموزش یا ارتباط با مخاطبان هدف خود متمرکز باشید، افزایش ترافیک را مشاهده خواهید کرد.

 

۷. پست‌های خود را برای جستجو بهینه نمی‌کنید.

هدف اصلی یک وبلاگ ایجاد ارتباط هدفمند با خوانندگان شماست. همانطور که در بالا ذکر شد، مباحثی که انتخاب می‌کنید باید مورد توجه مخاطبان شما قرار گیرد.

 

با این حال، یادآوری این نکته نیز ضروری است که اگر جستجوگران اینترنتی نتوانند محتوای شما را پیدا کنند، به درد هیچ کس نمی‌خورد.

 

چندین روش برای به دست آوردن بازدید بیشتر وجود دارد اما بهینه‌سازی پست‌های خود برای جستجو یکی از بهترین راه‌هاست. آمار سئو زیر را در نظر بگیرید:

جستجوی ارگانیک گوگل ۵۹.۲% از ترافیک وب جهان را شامل می‌شود.
اولین نتیجه در گوگل تقریباً ۳۲% از کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.
شرکت‌هایی که وبلاگ می‌نویسند ۹۷% بک‌ لینک بیشتری به سایت خود دریافت می‌کنند.

 

همانطور که گفتیم سایت‌هایی که دارای صفحات وبلاگ هستند، درصد قابل توجهی بک لینک دریافت می‌کنند. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که بک لینک چیست، چگونه می‌توان بک لینک ساخت و تاثیر بک لینک روی سئو سایت چیست؟ برای پاسخ به این سوالات خواندن مقاله زیر بهترین گزینه است.

 

لیست‌های جستجوی ارگانیک مهم هستند.
اگر می‌خواهید گوگل محتوای شما را پیدا و ایندکس کند، باید بهترین روش‌های سئو برای وبلاگ‌نویسان را یاد بگیرید.

 

یک راهنمای عالی در مورد چگونگی بهینه‌سازی وبلاگ جدید خود برای سئو وجود دارد. برای بهینه سازی پست‌های فردی، بهترین روش‌های سئو را بیاموزید و افزونه Yoast SEO WordPress را نصب کنید.

 

۸. استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ وبلاگ خود

اگرچه آمار نشان می‌دهد نتایج جستجوی ارگانیک ۳۰۰٪ بیشتر از رسانه‌های اجتماعی موجب افزایش ترافیک سایت می‌شود اما به این معنی نیست که رسانه‌های اجتماعی کارایی و ارزش بالایی ندارند.

 

شبکه‌های اجتماعی یکی از محبوب‌ترین روش‌های استفاده و اشتراک مطالب توسط مردم است و مخاطبان جهانی نیز زیاد هستند. آمار نشان می‌دهد که تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی تا سال ۲۰۲۵ به ۴/۴۱ میلیارد نفر افزایش می‌یابد.

 

اگر مخاطب زیادی ندارید، می‌توانید با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی میزان بازدید وبلاگ را افزایش دهید. ارزش وقت شما را دارد که از طریق تبلیغات فالوورهای جدیدی جذب کنید. این مورد را درنظر بگیرید که پس از دنبال کردن یک شرکت جدید در شبکه‌های اجتماعی، مصرف کنندگان نیز با نام تجاری درگیر خواهند شد و به آن برند توجه بیشتری می‌کنند.

 

در واقع، ۹۱٪ از فالوورهای جدید از وب‌سایت برند بازدید، ۸۹٪ از آن‌ها خرید می‌کنند و ۸۵٪ از آن‌ها برند را به دیگران پیشنهاد می‌دهند.

 

در حالی که به طور معمول پست‌های خود را در Facebook ،LinkedIn ،Twitter و Pinterest به اشتراک می‌گذارید، فراموش نکنید که می‌توانید ازپلتفرم‌های جدید برای هدایت بازدیدکنندگان به وبلاگ خود نیز استفاده کنید. با تبلیغ محتوای وبلاگ خود در Snapchat و TikTok با جمعیت Gen Z همراه شوید.

 

نتیجه گیری

بعد از ساخت سایت وردپرسی و خرید هاست پرسرعت، باید به فکر افزایش رتبه سایت خود باشید. وبلاگ نویسی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش رتبه سایت و جلب مشتری به وب‌سایت و تعامل با خوانندگان جدید است.

با این حال، هنگام ایجاد بلاگ جدید، تلاش کنید تا از انجام رایج‌ترین اشتباهات وبلاگ نویسی دوری نمایید.

 

بعد از خرید هاست پرسرعت از efixhost، وبلاگ خود را به آسانی ایجاد کنید. efixhost میزبانی مقرون به صرفه، قابل اعتماد و ایمنی را ارائه می‌دهد. برای خرید کلیک کنید.

خرید هاست وردپرسی wordpress hosting

راضیه عبداللهی 

کانتنت‌رایتر، کپی‌رایتر و مدرس زبان انگلیسی، علاقه‌مند به مباحث مرتبط با IT.