efixhost 

تیر 25, 1398

وب سرور چیست؟

وب سرور چیست؟

یکی از چیزهایی که باعث می‌شود افراد سردرگم شوند حالت طراحی وب و مفهوم وب سرور است. بیشتر مردم فکر می‌کنند سرور یک ماشین فیزیکی بزرگ مثل سیستم کامپیوتری است که در یک اتاق سرد نگهداری می‌شود و یا حتی مثل سیستم هکرهاست! که همه فکر می‌کنند زیرِ زمین هستند. از اینها گذشته واقعاً وب سرور چیست؟

حقیقت این است که سرور یک معنای نرم‌افزاری است و به معنای واقعی کلمه، یک سرویس است که بر روی یک رایانه اجرا می‌شود و نوع خدمتی که به مشتریان می‌دهد متفاوت و متعدد است. برای این عمل نیاز به یک سرور بزرگ و یا حتی یک پی سی نیست و حتی می‌توان این نرم‌افزار را با USB که روی آن نرم‌افزار WAMP Server و امثالهم نصب شده باشد، استفاده کرد.

در واقع وب سرور (Web Server) یک برنامه کامپیوتری است که مسئول قبول کردن درخواستهای http از کاربران است که همان مرورگرهای وب هستند و پاسخ را به همراه یک سری اطلاعات به آنها ارسال می‌کنند. این پاسخ ها همان صفحات Html هستند. بطور مثال اگر در صفحه مرور گرتان آدرس http://ezHost.ir را وارد کنید، یک درخواست به دامنه ای که نامش ezHost.ir است، فرستاده می‌شود. آنگاه سرور صفحه نخست ایزی هاست را برای شما می فرستد.

هنگامی که شما آدرس صفحه ای را در مرورگر خود وارد می کنید، مرورگر با استفاده از سرویس DNS، آدرس IP مربوط به سایت را به دست می آورد و با استفاده از آن درخواست دریافت صفحه ی وب را به آدرس IP بدست آمده ارسال می کند. درخواست های کاربران با استفاده از پروتکل Http به سرور وب ارسال می شوند و پاسخ آنها که یک صفحه ی Html است به کاربر ارسال می شود. از جمله معروفترین وب سرورها، وب سرور آپاچی (Apache) و IIS می باشند. وب سرور آپاچی متن باز (Open Source) می باشد و قابلیت اجرا بر روی همه ی سیستم عامل ها را دارا می باشد. وب سرور Information Internet Service) IIS) نیز محصول شرکت مایکروسافت می باشد و تنها بر روی سیستم عامل های این شرکت یعنی ویندوز می تواند اجرا شود.

ایزی هاست مفتخر است اعلام دارد، سرویس های هاستینگ این وبسایت از آخرین نسخه های پایدار این وب سرور ها استفاده می کند و همچنین شایان ذکر است که خدمات هاست لینوکس خارج کشور از وب سرور آپاچی و خدمات هاست ویندوز داخل کشور ایزی هاست از وب سرور IIS بهره می جویند.

در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی بیشتر می توانید از طریق هر یک از راه های ارتباطی شامل تماس تلفنی، گفتگوی آنلاین و ارسال تیکت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

efixhost