شیوا سیاهوشی 

مرداد 14, 1399

محدودیت جدید سافاری، کروم و فایرفاکس برای اعتبار گواهی اس‌اس‌ال

بزودی گواهی اس‌اس‌ال ۲ ساله یا چند ساله صادر نخواهد شد. از این پس، اگر با خطای SSL Connection Error مواجه شدید، به دنبال تمدید گواهی SSL خود باشید.

شرکت اپل در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ماه ۱۳۹۸) اعلام کرد که در مرورگر سافاری برای اس‌اس‌ال‌هایی با اعتبار لایف تایم یا بیش از ۱ سال،‌ محدودیت اعمال کرده است. این محدودیت از ‍۱ سپتامبر ۲۰۲۰ معادل ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ اجرا خواهد شد.

در واقع یک مهلت ۳۹۸ روزه (تقریبا به مدت ۱ سال)، اعتبار برای هر اس اس ال در نظر گرفته شده‌است.

 

چرا سافاری، گوگل و فایرفاکس اعتبار گواهی اس اس ال را به ۱ سال محدود کردند؟

فواید بسیاری در محدود کردن زمان اعتبار گواهینامه SSL وجود دارد. در نتیجه این تغییرات، گواهینامه‌های اس اس ال با فاصله زمانی کمتری و به صورت مکرر صادر می‌شوند. این امر به این معناست که شرکت ارائه دهنده گواهی اس اس ال، هویت صاحب وب سایت را در دفعات بیشتری بررسی و تایید خواهد کرد. همچنین فایل‌های کلید اس اس ال هر ساله تغییر کرده و امنیت سایت را به خطر نمی‌اندازد. با اعمال تمام این موارد، امنیت سایت افزایش یافته و اعتبار گواهی اس اس ال نیز بالا می‌رود. بدین طریق،‌ یکی از راه حل‌های رفع خطای SSL، بررسی اعتبار گواهی اس اس ال و تمدید آن است.

در ژوئن ۲۰۲۰ (دی ماه ۱۳۹۸)، گوگل نیز اعلام کرد که از قانون محدودیت اعتبار اس اس ال بر روی مرورگر کروم پیروی خواهد کرد.
همچنین موزیلا در ماه جولای (تیر ماه ۱۳۹۹) اعمال این تغییر را بر روی مرورگر خود اعلام کرده است. در واقع پیش بینی می‌شود،‌ تمام مرورگرهای اصلی، به این کمپین بپیوندند.

این روند به این معناست که از تاریخ ۱ سپتامبر در صنعت اس اس ال‌های لایف تایم و یا با اعتبار بیش از ۱ سال، تغییری جهانی رخ خواهد داد.

 

با این شرایط، خرید SSL از افیکس هاست چگونه خواهد بود؟

تلاش ما در افیکس هاست بر این است که این تغییرات را طبق قوانین جدید و به بهترین شکل اعمال کنیم و شرایط را با اطلاع رسانی به موقع در این رابطه برای کاربران خود ساده کنیم. در نتیجه رفع خطای SSL وبسایت شما

 

زمان اعمال تغییرات در خرید اس اس ال در افیکس هاست:

به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی برای وبسایت‌هایی که اس اس ال خود را از افیکس هاست تهیه می‌کنند، ارائه گواهی SSL از هم‌اکنون تنها به صورت سالانه خواهد بود.

افرادی که از این پس به دنبال خرید اس اس ال با اعتبار بیش از ۱ سال هستند، باید هر ساله گواهی اس اس ال خود را مجددا فعال کنند. البته نیازی به نگرانی در مورد تمدید اعتبار گواهی اس‌اس‌ال نیست، همکاران ما در افیکس هاست، در زمان مقرر به شما اطلاع خواهند داد تا پیش از انقضای آن، گواهی خود را تمدید کنید.

 

اگر در حال حاضر، گواهی اس اس ال دوساله خریداری کرده‌ایم چه؟

خوشبختانه این امر بر روی گواهی SSL شما تاثیری نخواهد داشت. تمام اس اس ال‌هایی که تاکنون به صورت دو ساله یا بیشتر از آن صادر شده‌اند و تا پیش از ۱ سپتامبر اعتبار دارند، فعال خواهند بود و منقضی نخواهند شد.

با این حال، اگر تاکنون گواهینامه اس اس ال دو ساله خریداری کرده‌اید و قصد دارید پس از تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ (۲۸ مرداد ماه) آن را تمدید کنید، گواهی صادر شده پس از این تاریخ، دارای اعتباری تا نهایت ۳۹۸ روزه خواهد بود.
اگر هم اعتبار گواهی که از قبل تهیه کرده‌اید، بیش از ۳۹۸ روز است و تا ۲۸ مرداد، اعتبار آن به پایان نمی‌رسد،‌ نیاز است که پیش از اتمام ۳۹۸ روز از اعتبار آن، اقدام به تمدید و صدور مجدد آن کنید.

 

شرایط تمدید اس اس ال در افیکس هاست به چه صورت است؟

اگر اعتبار اس اس ال شما بیش از ۱ سال بوده است و تا زمان تمدید مجدد آن حدود نیم سال دیگر باقی مانده است، به تعداد روز باقی مانده از اعتبار آن، گواهی اس اس ال برای شما تمدید خواهد شد.

 

با اینکه ممکن است تغییرات اخیر اعمال شده توسط اصلی‌ترین مرورگرها، باعث بروز مشکلاتی شود اما سعی ما بر این است که شما عزیزان را در جریان تمام مراحل پیش رو، گذاشته و در خرید و تمدید به موقع اس اس ال‌هایتان شما را راهنمایی کنیم.

هم‌اکنون با خرید اس اس ال ۱ ساله، از تمدید به موقع آن نیز با خبر شوید:

خرید اس اس ال ssl

شیوا سیاهوشی 

متخصص سئو، کپی‌رایتر، علاقه‌مند به حوزه هاستینگ و مدرس زبان انگلیسی.