آنیتا نظری 

دی 12, 1399

۱۱ پلاگین وردپرس حرفه‌ای و برتر برای دولوپرها

وردپرس یکی از انعطاف پذیرترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS‌) موجود در کره زمین است. قابلیت سفارشی سازی آن باعث می‌شود که زمینه بسیار مناسبی برای توسعه دهندگان وب فراهم باشد. شما می‌توانید وردپرس را روی یک هاست پرسرعت نصب و راه اندازی کنید. با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توانید وب سایت خود را به صورت کامل و با امکانات و قابلیت‌های دلخواه خودتان طراحی کنید.

 

قطعا به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، هدف شما این است که تا حدی که امکان دارد مراحل کار خود را ساده کنید. همچنین شما نمی‌خواهید وقت خود را برای انجام کارهای پیچیده و تکراری تلف کنید، زیرا به سادگی با نصب پلاگین‌های وردپرس قدم بزرگی بر خواهید داشت. جهت این کار، خوشبختانه، تعداد بسیار زیادی پلاگین وردپرس وجود دارد که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

 

در ادامه، ما برخی از بهترین افزونه‌های وردپرس را برای توسعه دهندگان معرفی خواهیم نمود.

پلاگین‌های وردپرس زیر به شما کمک می‌کنند اشکالات سایت را به خوبی بررسی کنید. همچنین هر وب سایتی را که درحال توسعه آن هستید عیب یابی کنید، همچنین امور سایت را ساده سازی کنید و حتی امنیت سایتی را که ایجاد کرده‌اید، افزایش دهید.

 

 

در پلاگین وردپرس برای دولوپرها چه چیزی را جستجو کنیم؟

 

مانند اکثر موارد برای وردپرس، هزاران افزونه وردپرس وجود دارد که عملکرد خاص و هدف مشخصی را دنبال می‌کنند. اما، تمامی‌پلاگین‌های وردپرس از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. اگر افزونه اشتباهی را در سایت خود نصب کنید، در واقع می‌تواند صدمات بیشتری نسبت به ارش آن افزونه، به سایت شما وارد کند.

برخی از افزونه‌های وردپرس مدت زیادی است که به روز نشده‌اند و می‌توانند حفره‌های امنیتی سایت شما را باز بگذارند و باعث شود سایت شما به راحتی هک شود، در حالی که ممکن است برخی دیگر با آخرین نسخه سازگار نباشند و سایت شما را از کار بیاندازند.

 

در نتیجه، موارد خاصی وجود دارد که هنگام ارزیابی پلاگین‌های برنامه نویس WordPress می‌بایست به دنبال آن‌ها باشید:

 

سازگاری نسخه وردپرس

 

هسته وردپرس به طور منظم به روز می‌شود. می‌بایست افزونه‌های شما نیز همین کار را انجام دهند. داشتن یک افزونه ناسازگار می‌تواند منجر به مشکلاتی شود و حتی ممکن است سایت شما را آفلاین کند.

 

 

به روزرسانی‌های مکرر

 

می‌بایست مطمئن شوید که یک افزونه به طور مداوم به روز می‌شود. این کار، به شما نشان می‌دهد که توسعه دهنده، افزونه را پشتیبانی نموده و به شما کمک می‌کند در صورت بروز خطاها یا اشکالات احتمالی آن برطرف شود.

 

 

بررسی جامع

 

بررسی‌های کاربران در مورد کیفیت افزونه چیزهای زیادی به شما می‌گوید. به طور کلی، هرچه درجه ستاره‌ها بالاتر باشد، افزونه بهتری نیز خواهید داشت. اما، به خاطر داشته باشید که ممکن است افزونه‌های جدید دارای سطح بررسی مشابه پلاگین‌های قبلی نباشند و باید توجه داشت که آن‌ها تنها مدت کمی‌است در بازار وجود دارند.

 

اطمینان حاصل کنید که هنگام جستجوی افزونه‌ها برای کمک به بهبود عمل‌کرد سایت خود، موارد بالا را در ذهن داشته باشید.

 

در ادامه افزونه‌هایی که در لیست زیر آمده است، از طریق معیارهای فوق تأیید شده است.

 

 

۱۱ مورد از بهترین پلاگین‌های وردپرس برای دولوپرها

 

احتمالاً صدها افزونه مختلف وجود دارد که می‌تواند به بهبود روند سایت به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس کمک کند. خواه این امر به کیفیت سایت‌های ایجاد شده بهبود می‌بخشد، و یا به ساده سازی قسمت‌های خاصی از روند توسعه، کمک می‌کند.

 

اگر نمی‌خواهید وقت خود را برای بررسی صدها افزونه تلف کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در اینجا ده مورد از بهترین پلاگین‌های وردپرس برای دولوپرها آورده شده است که امروزه به سادگی در دسترس هستند:

 

 

۱. WP Reset

پلاگین-wp-reset

 

افزونه WP reset پایگاه داده وردپرس را بازنشانی می‌کند.

WP Reset به شما کمک می‌کند پایگاه داده وردپرس خود را بازنشانی کنید، بنابراین می‌توانید از ابتدا شروع کنید. گاهی اوقات هنگام خراب شدن پایگاه داده باعث می‌شود سایت شما بالا نیاید.

این پلاگین تنظیم مجدد پایگاه داده و شروع دوباره کار را آسان می‌کند.

اما، چند ویژگی اضافی وجود دارد که آن را حتی برای توسعه دهندگان وردپرس مفیدتر می‌کند.

 

به عنوان مثال، هنگامی‌که افزونه را اجرا کنید، هرگونه سفارشی سازی شما، پست‌ها، صفحات و پرونده‌های پایگاه داده را حذف می‌کند. اما، این فایل‌های رسانه‌ای و تصاویر سایت شما را دست نخورده، نگه می‌دارد.

 

حتی می‌توانید بخش‌های خاصی از سایت خود را انتخاب کنید تا در حین بازیابی قسمت‌های دیگر به تنظیمات پیش فرض، آن‌ها را حفظ کنید.
در ادامه چند ویژگی اضافی ارائه شده توسط این افزونه وردپرس آورده شده است:

 

در عرض چند ثانیه می‌توانید سایت خود را به نصب اولیه بازگردانید.
از WP-CLI پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید از خط فرمان استفاده کنید.
دارای ابزار داخلی برای آزمایش و اشکال زدایی برخی از جنبه‌های سایت که به درستی کار نمی‌کنند، نیز می‌باشد.
پس از اتمام بازیابی، می‌توانید به طور خودکار تنظیمات پلاگین و قالب‌های قبلی خود را برگردانید.

 

 

۲. Query Monitor

 

پلاگین-query-monitoring

 

افزونه Query Monitor برای رفع اشکال در وردپرس بسیار مفید است.

 

Query Monitor به ساده سازی فرآیند رفع اشکال کمک می‌کند. تلاش برای انجام مراحل اشکال زدایی به تنهایی می‌تواند بسیار وقت گیر باشد. خوشبختانه، افزونه Query Monitor می‌تواند به سرعت بخشیدن به روند کار کمک کند.

 

این افزونه وردپرس به چندین ابزار مختلف دیگر نیز مجهز است و می‌تواند مواردی از جمله موارد زیر را نیز بهبود بخشد:

 

رفع هرگونه خطای PHP
رفع مشکلات مربوط به نمایش داده‌های پایگاه داده
رفع تناقضات Stylesheet
رفع مشکلات Hooks و عملکردها
رفع تماس‌های REST API
بررسی سازگاری

 

هنگامی‌که افزونه را اجرا کردید، گزارشی از مشکلات سایت موجود به شما ارائه می‌دهد، سپس می‌توانید هر مشکل را به سادگی بررسی کرده و آن را برطرف کنید. گزارش‌های تولید شده توسط این افزونه بسیار آسان خوانده می‌شوند و همچنین قابل اجرا هستند.

 

همچنین شما می‌توانید بلافاصله بررسی کنید کدام پلاگین‌ها، قالب‌ها یا مشکلات کد شما، باعث خراب شدن یا کند شدن سایت وردپرس شما می‌شود.

 

 

۳. Health Check and Troubleshooting

 

پلاگین-health-check-troubleshooting

 

این پلاگین جهت بررسی سلامت و عیب یابی برای توسعه دهندگان وردپرس بسیار مفید است.

Health Check یکی دیگر از افزونه‌های مفید عیب یابی برای توسعه دهندگان وردپرس است. این امر به شما کمک می‌کند تا مشکلات پیکربندی، یا مشکلات کد PHP با پایگاه داده MySQL خود را بررسی کنید. همچنین به شما گزارش کاملی از سلامت وب سایت وردپرس را می‌دهد.

این افزونه حتی توسط خود تیم پشتیبانی وردپرس برای کمک به تشخیص و رفع مشکلات استفاده می‌شود. بنابراین، مطمئن باشید که می‌توان به آن اعتماد کرد!
برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این افزونه عبارتند از:

بخش اشکال زدایی برای جمع آوری اطلاعات در مورد پیکربندی وردپرس و راه اندازی سرور شما
عیب یابی سایت از نصب اولیه وردپرس
همچنین شامل مجموعه‌ای از ابزارها می‌باشد که فایلهای وردپرس، سازگاری پلاگینها و عملکرد ایمیل‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند.
داشبورد این افزونه، بسیار کاربرپسند است، بنابراین استفاده از آن بسیار آسان است و به شما کمک می‌کند تا روند اشکال زدایی و عیب یابی را تسریع کنید.

 

گزارش‌های تولید شده توسط این پلاگین به صورت رنگی تنظیم شده اند، بنابراین می‌توانید بیشترین مشکلات را پیدا نموده و آن‌ها را برطرف کنید.

 

 

با استفاده از هاست NVMe می‌توانید سلامت سایت خود را تضمین کنید. همچنین سرعت و امنیت سایت خود را افزایش دهید در نتیجه باعث بهبود رتبه سئو  و افزایش ترافیک سایت خود شوید. در مقاله زیر ما ابتدا به معرفی هاست NVMe می‌پردازیم و سپس  ۴ ویژگی برتر این هاست را بررسی می‌کنیم. اگر مشتاق تضمین سلامت سایت خود و دانستن دلایل خرید هاست NVMe هستید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

۴. Regenerate Thumbnails

 

پلاگین-regenerate-thumbnails

 

این پلاگین وردپرس به بازسازی عکسهای کوچک (thumbnails) برای وردپرس کمک می‌کند.

هر زمان که در سایت وردپرس خود تغییراتی ایجاد می‌کنید، به هم ریختگی اندازه تصویر یکی از اشکالات متداول آن است. هر چقدر کدهای سایت خود را بررسی کنید، تصاویر همچنان ثابت باقی می‌مانند.

یک راه عالی جهت رفع این مورد، استفاده از پلاگین Regenerate Thumbnails است. این پلاگین با استفاده از یک کلیک، تنها تصاویر کوچک موجود در سایت شما را بازسازی می‌کند.

با این کار، اطمینان حاصل می‌کنید که همه تصاویر با اندازه‌های تصویر جدیدی که تنظیم کرده اید، سازگار هستند.

این افزونه کار زیادی انجام نمی‌دهد، اما برای توسعه دهندگان، باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‌شود و بسیار موثر است.

 

 

۵. Advanced Custom Fields

 

پلاگین-advanced-custom-fields

 

Advanced Custom Fields به شما این امکان را می‌دهد از قسمت زمینه‌های سفارشی وردپرس نهایت استفاده را ببرید. این یک افزونه فوق العاده محبوب است و بیش از ۱ میلیون بارگیری دارد.

قسمت زمینه‌های سفارشی وردپرس، بخشی از صفحه ویرایش پست یا صفحه شما است و به شما این امکان را می‌دهد تا عملکردهای سفارشی ایجاد کنید که فقط برای صفحه‌ای که در حال ویرایش آن هستید، اعمال شود. این افزونه وردپرس به شما امکان می‌دهد تا زمینه‌های سفارشی را تنها با چند کلیک اضافه کنید.

 

همچنین این افزونه، مجهز به ویژگی‌های زیر می‌باشد:

بیش از ۳۰ زمینه مختلف سفارشی
مستندات و پشتیبانی گسترده
ظاهری ساده و کاربر پسند برای استفاده توسط کاربران

 

همچنین یک نسخه بهتر از این افزونه نیز وجود دارد که حتی زمینه‌های سفارشی بیشتری را برای انتخاب به شما ارائه می‌دهد و در کل توابع بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. اگر بیشتر سفارشی سازی خود را از طریق زمینه‌های سفارشی انجام می‌دهید، این پلاگین می‌تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد.

 

 

۶. CSS Hero

 

ئلاگین-css-hero

 

پلاگین css hero برای توسعه دهندگان وردپرس بسیار کاربردی می‌باشد.

ویرایش پرونده‌های CSS می‌تواند پیچیده و زمان بر باشد. اما، هنوز هم بهترین راه مطلوب برای شکیل سازی ظاهر سایت وردپرس شماست.

CSS Hero با در اختیار قرار دادن یک مجموعه ابزار و منابع کامل برای استفاده، به شما کمک می‌کند تا روند توسعه Front-end بسیار ساده شود.

با استفاده از این افزونه خواهید دید که چگونه سفارشی سازی‌های شما به صورت واقعی انجام می‌شود، به علاوه می‌توانید ببینید که تغییرات شما در اندازه صفحه نمایش تلفن همراه، دسک تاپ و رایانه چگونه منعکس می‌شود.

در اینجا برخی دیگر از ویژگی‌های اصلی CSS Hero آورده شده است:

 

ویژگی ویرایش ایمن، بنابراین تا زمانی که مطمئن نیستید که می‌خواهید تغییراتی ایجاد کنید، فایل‌های قالب و تم خود را اصلاح نکنید.
بر سرعت یا عملکرد وب سایت شما تأثیر نخواهد گذاشت.
ویرایش در زمان واقعی، برای مشاهده ظاهر و شکل سایت شما هنگام ایجاد تغییرات کمک می‌کند.
ویژگی انیمیشن داخلی برای جلوه‌های انیمیشن تنها با یک کلیک را ارائه می‌دهد.

 

 

۷. Style guide

 

پلاگین- style-guide

 

افزونه وردپرس styleguide، یک افزونه عالی برای توسعه دهندگانی است که می‌خواهند سایز و فونت قلم موجود و گزینه‌های رنگ را در سایت وردپرس خود تغییر دهند.

پس از فعال سازی این افزونه می‌توانید مستقیماً از Customizer WordPress تغییرات دلخواه را ایجاد کنید. همچنین با این افزونه مجهز به انتخاب رنگ بسیار بیشتر خواهید بود و نیز به بیش از ۴۵ فونت برتر Google دسترسی خواهید داشت.

در اینجا ویژگی‌های اصلی این افزونه ارائه شده است:

 

می‌توانید از میان مجموعه گسترده‌ای از Google Fonts یکی را انتخاب کنید تا فوراً به سایت WordPress خود اضافه کنید.
گزینه‌های مختلف قلم را در زمان واقعی امتحان کنید.
با طرح‌های مختلف رنگی که طرح زمینه فعلی شما ارائه نمی‌دهد، آن را بررسی کنید.

 

 

۸. User Switching

 

پلاگین-user-switching

 

افزونه وردپرس User Switching برای توسعه دهندگان، به این دلیل محبوب است که اگر مجبور باشید چندین حساب مختلف وردپرس را مدیریت کنید، این افزونه صرفه جویی در وقت زیادی به ارمغان خواهد آورد. به جای اینکه چندین بار وارد سیستم شوید و از سیستم خارج شوید، می‌توانید همه کارها را با یک کلیک انجام دهید.

User Switching راه حلی برای توسعه دهندگان مسئول مدیریت چندین حساب کاربری وردپرس است. اگر در حال ایجاد وب سایت بزرگ‌تری هستید، احتمالاً نیاز به چندین حساب کاربری و نقش تعیین شده دارید. همچنین باید مطمئن شوید که هر یک از این حساب‌ها را بررسی و اشکال زدایی کنید تا مطمئن شوید همه کارها به درستی انجام می‌شود.

این پلاگین، یک افزونه بسیار جذاب است و با این که کارهای زیادی انجام نمی‌دهد، اما برای توسعه دهندگانی که نیاز به مدیریت چندین حساب در وردپرس دارند، این پلاگین می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

 

 

۹. Advanced CSS Editor

 

پلاگین-advanced-css-editor

 

ما قبلاً یک ویرایشگر CSS را در خطوط بالاتر معرفی کردیم، اما از آنجایی که این یک افزونه غیر رایگان بود، ذکر یک پلاگین وردپرس جایگزین رایگان نیز در اینجا لازم است.

Advanced CSS Editor به شما کمک می‌کند کارهای مشابه پلاگین CSS Hero در بالا را انجام دهید. اما، این افزونه بسیار سبک‌تر است و ویژگی‌های زیادی ندارد.

کاری که این افزونه انجام می‌دهد کمک به شما در نوشتن کد CSS برای نسخه‌های مختلف سایت شما است. بعلاوه، شما این کار را دقیقا در Customizer WordPress انجام می‌دهید، بنابراین می‌توانید تغییرات خود را در لحظه مشاهده کنید.

 

در اینجا ویژگی‌های اصلی ارائه شده توسط این افزونه وردپرس آورده شده است:

 

می‌توانیدکد CSS مختلفی را براساس نوع و سایز دستگاهی که سایت در آن مشاهده شده، تغییر دهید.
قبل از ذخیره کد، میتوانید ببینید که تغییرات شما در زمان واقعی چگونه به نظر می‌رسد.
جهت بارگذاری سریع‌تر می‌توانید کد CSS خود را فشرده (Minify) کنید.
می‌توانید کد خود را برای سیستم‌های دسکتاپ، تبلت‌ها و تلفن همراه سفارشی کنید.

 

 

۱۰. WordFence

 

پلاگین-word-fence

 

افزونه امنیتی wordfence یک گزینه عالی برای وردپرس جهت بالا بردن امنیت سایت می‌باشد.

امنیت چیزی نیست که از آن غافل شد. به خصوص، وقتی با وردپرس کار می‌کنید و ده‌ها افزونه امنیتی باورنکردنی برای انتخاب دارید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید نصب پلاگین، پیکربندی چند تنظیم ساده است تا سایتی که در حال توسعه آن هستید از خطرات وب محافظت می‌شود.

یک افزونه وردپرس عالی جهت این کار WordFence نام دارد. این افزونه دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های امنیتی مختلف است که از سایت شما در برابر حملات مخرب، بدافزار، هرزنامه و سایر تهدیدات محافظت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های عالی این پلاگین شامل دیوار آتش (firewall) است که نفوذ به آن غیرممکن است. به علاوه، یک اسکنر امنیتی وجود دارد که به طور مداوم وب سایت شما را برای هرگونه مشکل امنیتی اسکن می‌کند و آن‌ها را به شما گزارش می‌دهد.

تنها نکته منفی واقعی این است که به دلیل قدرت پردازش دیوار آتش، ممکن است سرعت سایت شما را کاهش دهد.

سایر ویژگی‌های این پلاگین عبارتند از:

 

محافظت در برابر رمزهای عبور لو رفته
محافظت در برابر حملات در زمان واقعی
امکان تحمیل بلوک‌های دستی در برابر آدرس‌های IP خاص
به روزرسانی‌های منظم توسط تیم امنیتی WordFence

 

حتی اگر تصمیم به استفاده از WordFence ندارید، مطمئن شوید که برای محافظت از شما و سایت مشتری خود، یک پلاگین امنیتی با کیفیت WordPress را نصب کرده باشید.

 

 

۱۱. RTL Tester

 

پلاگین-RTL-Tester

 

پلاگین تستر وردپرس RTL برای توسعه دهندگان، یک افزونه منحصر به فرد است که فقط برای نوع خاصی از توسعه دهندگان وردپرس ارزشمند خواهد بود. یعنی کسی که در حال ساخت وب سایت به زبان‌هایی است که دارای متن سمت راست هستند، مانند فارسی، عربی، عبری یا اردو و…

این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا تم‌ها و پلاگین‌های خود را در حالت RTL آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که جهت متن راست به چپ شما به درستی تنظیم شده باشد.

 

برای توسعه دهندگانی که با زبان‌های راست به چپ کار می‌کنند، نصب این افزونه امری ضروری است.

 

 

نتیجه گیری

انتخاب بهترین افزونه‌های توسعه دهنده وردپرس برای سایت شما بسیار مهم و ضروری است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، وردپرس دارای تعداد زیادی افزونه مربوط به برنامه نویسان است که می‌تواند به ساده سازی روند کار شما به عنوان یک توسعه دهنده کمک کند.

امیدواریم لیست افزونه‌های بالا مفید باشد و از میان افزونه‌های بالا تعدادی را پیدا کنید که آماده نصب و آزمایش آن شده باشید.

لیست بالا تنها برخی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین افزونه‌های توسعه دهنده وردپرس هستند. همچنین بهتر است چند پلاگین بالا را آزمایش کنید و ببینید آیا آن‌ها واقعا روند توسعه سایت شما را ساده‌تر می‌کنند.

 

اگر به دنبال توسعه یا به روزرسانی وب سایت فعلی خود هستید، به یاد داشته باشید که افیکس هاست خدمات میزبانی وردپرس را ارائه و پشتیبانی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات افیکس هاست، همین امروز از برنامه های میزبانی وب ما بازدید نمایید.

 

خرید هاست وردپرسی wordpress hosting

آنیتا نظری 

کارشناس نرم‌افزار، طراح وب سایت و کارشناس فنی وب هاستینگ، مسلط به زبان انگلیسی و علاقه‌مند به موضوعات IT و تکنولوژی.