فرناز شایانی 

آذر 18, 1399

هاست NVMe چیست؟ بررسی ۴ ویژگی هاست NVMe و دلیل خرید آن

خواه یک طراح خبره وب سایت باشید یا صاحب یک سایت تجارت الکترونیکی یا وبلاگ نویس، در هر صورت عملکرد پروژه شما تا حد زیادی به فناوری ذخیره‌سازی سرور میزبان بستگی دارد. به همین دلیل تولید کنندگان دستگاه‌های ذخیره‌سازی راه حل‌هایی را ارائه داده‌اند که میزبانی وب بتواند سریع‌تر و قدرتمندتر عمل نماید. یکی از این راهکارها فناوری (Non-Volatile Memory express (NVMe است.

 

این رابط ارتباطی نسبتاً جدید از تکنولوژی (Solid State Drive (SSD پرسرعت بهره می‌برد تا عملکردی سریع‌تر ارائه دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که سرعت خواندن / نوشتن ۳ برابر سریع‌تر داشته است. همانطور که بارها و بارها ثابت شده است، عملکرد بهتر منجر به رتبه بندی بالاتر توسط موتور جستجو، نرخ تبدیل بهتر و نرخ پرش کمتر می‌شود. شما می‌توانید با خرید هاست پرسرعت NVMe، سرعت عملکرد سایت خود را افزایش دهید، سئو سایت خود را بهبود ببخشید و در نتیجه منجر به جذب مشتریان و فروش بیشتر می‌شود.

 

در ادامه بیشتر خواهیم خواند که میزبانی NVMe چیست و مزایای هاست NVMe نسبت به سایر هاست‌ها در چیست؟

 

هاست NVMe چیست؟

 

NVMe اساساً یک رابط دستگاه ذخیره‌سازی جدید است که مزایایی نسبت به سایر پروتکل‌های قدیمی دارد. وقتی سرورهای میزبان وب از درایوهای ذخیره‌سازی که NVMe را در خود دارند استفاده می‌کنند، میزبانی یا هاست NVMe نامیده می‌شوند.

 

دستگاه‌های ذخیره‌سازی و رابط‌‌‌های آن‌ها طی سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. اکثر دستگاه‌های مدرن از SSD استفاده می‌کنند. در حال حاضر، اکثر SSD ها هنوز به اتصالات (Serial Advanced Technology Attachment (SATA متکی هستند که از هارد دیسک‌های قدیمی (HDD) اقتباس شده‌اند.

 

این وجود طولی نکشید که فناوری بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر SSD به اوج خود رسید. امروزه SSD‌های NVMe نه تنها میزبانی بهتر و سریع‌تری نسبت به HDDها دارند، بلکه SSDهایی با رابط SATA نیز ارائه می‌گردد.

انواع مختلفی از میزبانی NVMe موجود است. در حال حاضر بیشتر ارائه دهندگان میزبانی فقط میزبانی NVMe را بر روی سرورهای خصوصی مجازی (VPS)، سرورهای اختصاصی و سرورهای ابری ارائه می‌دهند. با این حال، تعدادی از فروشندگان وجود دارند که فضای ذخیره‌سازی NVMe را در برنامه میزبانی اشتراکی خود نیز ارائه می‌دهند. به غیر از سرعت و عملکرد، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از میزبانی وب NVMe از آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

 

مزایای استفاده از میزبانی NVMe چیست؟

 

عملکرد عالی هاست NVMe

 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید از میزبانی NVMe استفاده نمود، عملکردی است که ارائه می‌دهد. این امر با استفاده از معماری متفاوت درایوهای قدیمی SATA حاصل می‌شود. عملکرد یک دستگاه ذخیره‌سازی تا حد زیادی به “مدیریت صف” آن بستگی دارد و NVMe این کار را به طور کارآمد انجام می‌دهد.

 

درایوهای NVMe از صف‌های ورودی/خروجی (I/O) چندگانه پشتیبانی می‌کنند. جالب‌تر اینکه هر یک از این صف‌ها می‌توانند تا ۶۴۰۰۰ ورودی داشته باشند. این یک تفاوت بزرگ با آنچه در رابط‌های قدیمی‌تر به دست می‌آمد می‌باشد. به عنوان مثال، SATA فقط می‌تواند ۳۲ ورودی را در یک صف جای دهد.

بعلاوه، با استفاده از NVMe، نرم افزار میزبانی می‌تواند به تعداد صف‌هایی که کنترلر اجازه می‌دهد بر اساس پیکربندی سیستم و میزان کار مورد انتظار، صف ایجاد کند. همچنین NVMe از سیستم ورودی / خروجی هوشمند “scatter / Collect” برای به حداقل رساندن هزینه‌های بالای پردازنده در انتقال داده‌ها استفاده می‌کند.

 

به این ترتیب، برنامه‎ها می‌توانند چندین درخواست ورودی / خروجی را به طور همزمان اجرا کنند. در انتها، آنچه به دست خواهید آورد تأخیر کم‌تر، قابلیت اطمینان بیشتر و زمان پاسخ سریع‌تر سرور است. عملکرد درایوهای NVMe با استفاده از پیکربندی (Express 16-Line Peripheral Component Interconnect (PCI می‌تواند تا ۱۶ گیگابیت بر ثانیه (چندین مایل جلوتر از ۶ گیگابیت بر ثانیه رابط SATA ) باشد.

در آینده نزدیک انتظار می‌رود که درایوهای NVMe سرعت و عملکرد حتی سریع‌تری داشته باشند. به نظر می‌رسد عمده‌ترین محدودیت، فناوری NAND باشد که هسته اصلی SSD است. با این حال، تولید کنندگان سخت در تلاشند تا حافظه فلش را بهبود بخشند. این بدان معناست که NVMe نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت.

 

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل عملکرد بهتر سایت و در نتیجه بهبود سئو و افزایش فروش آنلاین است که هاست NVMe به این امر نیز کمک بسیاری می‌کند. شما نیز با بررسی سرعت و عملکرد سایت خود، هاست مناسب خود ر انتخاب کنید. در مقاله زیر ما ۳ ابزار برتر و رایگان آنالیز عملکرد سایت را معرفی کرده‌ایم. به منظور آشنایی با این ابزار و نحوه استفاده از آن‌ها، مقاله زیر را مطالعه کنید:

 

 

کاهش مصرف انرژی

اگرچه NVMe عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد، اما مصرف انرژی کمتری نیز دارد. ترکیبی کامل از عملکرد بالا و مصرف کم انرژی، رویای هر ارائه دهنده میزبانی وب است.

فناوری NVMe در مقایسه با رابط دستگاه‌های ذخیره‌سازی قدیمی یک راه حل بسیار مناسب‌تر است. می‌دانیم که SSDها نسبت به HDDها انرژی کمتری مصرف می‌کنند. SSDهای NVMe نسبت به SSDهای مبتنی بر SATA انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند.

 

سیستم هوشمند صف‌بندی و تخصیص حجم کار، این امکان را برای درایوها فراهم می‌کند تا از حالت standby کم مصرف استفاده کنند و مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در حالت بیکار یا idle، می‌توانند تا ۹۷٪ در مصرف برق صرفه جویی کنند. این امر آن‌ها را به گزینه‌ای ایده آل برای مراکز داده جدید و شرکت‌های بزرگ تبدیل می‌کند.

 

 

تاثیر NVMe در نوآوری سیستم‌های AI

سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) بخاطر تقاضای زیاد برای سرعت و قدرت پردازش کاملاً مشهور هستند. NVMe این نیازها را به اندازه کافی برآورده می‌کند. اگر در صنعت AI / ML هستید، عملکرد بالا و تأخیر کم که میزبانی NVMe را ارائه می‌دهد، از دست ندهید.

 

در پروژه‌های یادگیری ماشین یا machine learning، در مرحله آموزش یک مدل اغلب به تعداد زیادی منبع – بخصوص پهنای باند – نیاز دارد. در حال حاضر، NVMe تنها پروتکل ذخیره‌سازی است که به طور همزمان پهنای باند بالا و تأخیر کم را ارائه می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید از این مزایا برای دستیابی به سرعت جریان داده و پاسخگویی بالا استفاده کنید.

 

 

بهبود تجربه کاربری

طبیعتا انتظار دارید با سرعت و عملکرد بهتر میزبانی، کاربران به طور کلی از تجربه بهتری برخوردار شوند. با زمان پاسخ بهتر و افزایش صف، هم مصرف کنندگان خدمات و هم کارمندان می‌توانند کارهای بیشتری را در مدت زمان کمتری انجام دهند. در نتیجه حتی سود شرکت شما نیز بیشتر می‌شود.

دسترسی کند به داده‌ها اغلب منجر به کند شدن صفحات وب می‌شود که می‌تواند به یک تجربه کاربری منفی منجر شود و در نهایت تعداد زیادی از مشتریان متحمل هزینه شوند. خوشبختانه، این مسئله در میزبانی NVMe زیاد نیست. مطمئن باشید که یک سرور NVMe همیشه تجربه کاربری درجه یک را برای هر یک از پروژه‌ها ارائه می‌دهد.

 

 

نتیجه‌گیری:

هاست NVMe مزایای زیادی نسبت به میزبانی‌های مبتنی بر SATA معمولی مثل HDD و SSD دارد. به همین ترتیب، جای تعجب نیست که به سرعت مورد علاقه شرکت‌ها و مشاغل بزرگ قرار بگیرد. جدا از مزیت عملکرد بهتر آن، میزبانی NVMe مصرف انرژی کمتری دارد. رویایی که برای صنعت میزبانی وب محقق شده است. همچنین این فناوری نوآوری بیشتری را در آینده نوید می‌دهد و به طور کلی تجربه کاربری بهبود یافته‌ای را به ارمغان می‌آورد.

 

شما می‌توانید با خرید هاست NVMe، سرعت و عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید و فروش اینترنتی محصولات خود را افزایش دهید.

خرید هاست NVMe

فرناز شایانی 

كارشناس هاستينگ و ثبت دامنه، مسلط به زبان انگلیسی، علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با IoT و شبکه.