فرناز شایانی 

اسفند 2, 1399

۵ نکته اساسی برای انتخاب بهترین ارائه‌دهنده سرور مجازی

یافتن بهترین ارائه دهنده VPS امری مهم است زیرا این روزها اکثر وب سایت‌ها بسیار بیشتر از هر زمان دیگری با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند. افیکس هاست نیز یکی از بهترین ارائه دهندگان سرور مجازی می‌باشد. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی لینوکس باعث افزایش سرعت و عملکرد سایت خود شوید.

 

هزینه همیشه یک نگرانی اساسی است به ویژه هنگامی که تازه کار را شروع می‌کنید. عادی است که در ابتدا با میزبانی اشتراکی ارزان قیمت شروع کنید و سپس با رشد تجارت خود به ساخت و ساز بیشتر پلتفرم سایت ادامه دهید.

 

اما پس از آن موفقیت اتفاق می‌افتد. بازدید کنندگان افزایش می‌یابند و همراه با آن ممکن است زمان بارگیری کندتر و نرم افزار ناسازگار شود و همچنین خطاهای ۵۰۹ رخ دهد. اکنون محدودیت‌های میزبانی اشتراکی به طرز قابل توجهی مشخص شده اند. برای تجارت‌های مهم وقت آن رسیده است که بهترین ارائه دهنده VPS و ویژگی‌های وی پی اس خوب انتخاب گردد تا بتواند موجب رشد طولانی مدت شود.

 

VPS مدیریت شده در مقایسه با مدیریت نشده

اولین اقدام برای شروع این است که چه کسی سرور را مدیریت می‌کند. بسیاری از ارائه دهندگان VPS میزبانی مدیریت شده را ارائه می‌دهند و از وظایف محدودی به عنوان مدیر سرور مراقبت می‌کنند. با VPS مدیریت نشده ارائه دهندگان یک رابط خط فرمان یا command-line را تحویل می‌دهند و همه چیز را برای تنظیمات باز می‌گذارند.

 

VPS مدیریت نشده

از دید مثبت، هزینه این نوع سرور مجازی به طور کلی بسیار کمتر است زیرا کاربر همه وظایف را به عنوان مدیر سرور انجام می‌دهد نه اینکه به شخص دیگری هزینه پرداخت کند. همچنین کنترل بسیار بیشتری بر تخصیص منابع را ارائه و در زمان نیز صرفه جویی می‌شود.

 

نکته منفی این است که VPS مدیریت نشده برای کاربران بدون توانایی فنی نسبتاً بالا مناسب نیست. نداشتن تخصص کافی، تحقیق و پرداختن به مسائل سرور به یک بازی دیوانه کننده و سخت تبدیل می‌شود.

 

VPS مدیریت شده

برای کاربران با دانش تخصصی کمتر، VPS مدیریت شده مطمئن‌تر است. ارائه دهندگان به طور کلی stack سرور را تنظیم می‌کنند و سپس گزینه‌های کنترل پنل را ارائه می‌دهند. در نتیجه این نوع سرور به طور قابل توجهی گران‌تر است اما هنوز هم هزینه کمتری به مدیریت سرور پرداخت می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا بر وظایف اصلی کاری خود تمرکز کند.

 

نکته منفی این است که VPS مدیریت شده از انعطاف پذیری کمی برخوردار است. اگر نگرانی مهمی وجود دارد، بهتر است برای اطمینان بیشتر از کافی بودن منابع با برنامه‌های میزبانی برنامه ریزی کنید.

 

یافتن بهترین ارائه دهنده VPS

همه ارائه دهندگان VPS یکسان نیستند. بدیهی است که قیمت نکته مهمی است و چند تفاوت ظریف دیگر می‌تواند یک شرکت را به بهترین ارائه دهنده VPS برای نیازهای خاص شما تبدیل کند. بیایید به برخی از موارد ارزیابی آن‌ها بپردازیم.

 

۱. سیستم عامل‌ها

در حالت ایده آل گزینه‌ای بین ویندوز سرور یا لینوکس و یک یا چند مورد از توزیع‌های متعدد آن وجود دارد. زیرا هر یک نقاط قوت و ضعفی دارند که کاربران ممکن است متفاوت به آن‌ها نگاه کنند.

 

مهم‌ترین مزیت سیستم عامل ویندوز در سهولت استفاده از آن است. ویندوز دارای یک رابط کاربری بصری، به روزرسانی خودکار سیستم و سازگار با مقدار زیادی از برنامه‌های شخص ثالث است. بزرگ‌ترین عیب آن معمولاً امنیت در نظر گرفته می‌شود، زیرا در برابر بدافزارها و خطاهای مربوط به امنیت آسیب پذیرتر است.

 

لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است اما این مزیت با پیچیدگی بیشتر برای کارهای مدیریتی مانند: به روزرسانی همراه است. با این حال لینوکس توزیع‌های بی‌شماری را ایجاد می‌کند – مانند CentOS و اوبونتو – هرکدام مزایای منحصر به فرد خود را برای یک مورد خاص دارند. همچنین سرور مجازی لینوکس به دلیل امنیت بیشتر به طور گسترده‌ای شناخته شده است.

 

۲. منابع با قابلیت ارتجاعی

بهترین ارائه دهنده VPS برای رشد تجارت، با ذخیره سازی پهنای باند و حافظه خود، انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد. یک برنامه خوب ممکن است با منابع ناچیزی (مثلاً ۱ یا ۲ گیگابایت RAM) شروع شود اما تا ۳۲ گیگابایت بالا بردن ترافیک، بدون قطعی یا هزینه اضافی، افزایش یابد. همچنین در حالت ایده آل ارائه دهنده در صورت لزوم یک مسیر ارتقا یکپارچه به برنامه‌های قوی‌تر را ارائه می‌دهد.

 

۳. ویژگی‌ امکانات جانبی

در ابتدایی‌ترین حالت، میزبانی VPS فقط فضای سرور و یک رابط خط فرمان است. اما ویژگی‌های جانبی می‌تواند به تعیین بهترین ارائه دهنده VPS برای یک کاربر خاص، بسته به تجربه و چگونگی اولویت بندی هزینه کمک کند.

برخی از موارد اصلی که باید جستجو کنید عبارتند از:

کنترل پنل: یک رابط از پیش نصب شده مانند Plesk یا cPanel دردسر بارگیری و نصب رابط کاربر را کم می‌کند.
نظارت و هشدارها: بسیاری از ارائه دهندگان امنیت این نوع سرویس را به عنوان یک سرویس پولی ارائه می‌دهند بنابراین هنگام استفاده از VPS نظارت مزیت خوبی است.
SSL: هزینه و وقت زیادی صرف نمی‌شود اما با داشتن گواهی SSL امنیت وب سایت تا حدود زیادی تامین می‌گردد.
SSD: درایوهای solid-state به طور کلی سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر از نمونه‌های مکانیکی خود هستند.
راه اندازی سرور: کاربران مبتدی، با راه اندازی stack سرور اطمینان بیشتری خواهند داشت.
انتقال محتوا: این سرویس اغلب پولی است.

۴. زمان uptime سرور

یافتن یک ارائه دهنده VPS که تنها تبلیغ uptime بالای سرورهای خود را انجام ندهد بلکه آن را تضمین کند، حتما باید در نظر گرفته شود. با جستجو در گوگل این تضمین را که توسط third partyهای مستقل گزارش شده است بررسی کنید.

 

۵. پشتیبانی اختصاصی

در حالی که ارائه دهندگان VPS معمولاً نوعی پشتیبانی را ارائه می‌دهند، نحوه تحویل این پشتیبانی بسیار مهم است. وقتی مشکلی پیش می‌آید؛ ارسال یک ایمیل به support@ یا یک پیغام به chatbot استرس زیادی را از بین نمی‌برد. تلفن را بردارید و با پشتیبانی سرور مجازی تماس بگیرید.

 

مهم این است که تیم پشتیبانی به کاری که انجام می‌دهند مسلط و آگاه باشند نه اینکه یک اسکریپت را بخوانند. بهترین ارائه دهندگان VPS راهی برای بالا بردن کیفیت و تیمی با تجربه برای رسیدگی به همه موارد فنی ارائه می‌دهند.

 

علاوه بر انتخاب مناسب‌ترین VPS، نظارت بر عملکرد سایت نیز باعث بهبود رتبه موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت می‌شود. در اینجا ما ۳ ابزار برتر و رایگان برای نظارت بر عملکرد سایت را به شما معرفی می‌کنیم.

 

نتیجه گیری:

انتقال به VPS یک حرکت سخت به نظر می‌رسد اما برای بسیاری از کاربران اقدامی ضروری است. در حالی که میزبانی اشتراکی یک راه حل عالی برای رشد کسب و کار است اما در برخی مواقع محدودیتی برای این رشد ایجاد می‌نماید. یافتن بهترین ارائه دهنده VPS متناسب با نیازهای فردی یک مولفه کلیدی برای انتقال راحت‌تر است. این به معنای بررسی هزینه‌های قابل قبول در برابر لیستی از نیازها و خواسته‌ها است و سپس با اطمینان اولین قدم را بر می‌دارید.

 

با خرید سرور مجازی لینوکس، برای بهینه سازی سایت خود اقدام کنید.

خرید سرور محازی لینوکس linux vps

فرناز شایانی 

كارشناس هاستينگ و ثبت دامنه، مسلط به زبان انگلیسی، علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با IoT و شبکه.