راضیه عبداللهی 

خرداد 5, 1400

نکات کاربردی درباره برندسازی برای فریلنسرها

شما نام برند جدید خود را برای شغل جدید یا کسب و کار فریلنسری خود انتخاب کرده‌اید. حالا باید مطمئن شوید که کارفرمایان، کارآفرینان و مشتریان می‌توانند برند شما را بشناسند.

 

در این مقاله نکات مهمی درباره استفاده از برند شخصی خود برای برقراری ارتباط با افرادی که در ساخت سایت وردپرسی و راه‌اندازی تجارت الکترونیکی می‌توانند به شما کمک کنند، ارائه شده است. نکته لازم به ذکر این است که اگر قصد ایجاد سایت وردپرسی با سرعت و عملکرد بالا را دارید، به شما خرید هاست وردپرس را توصیه می‌کنیم.

 

در ادامه چگونگی ایجاد برند و ساخت وب‌ سایت شخصی در طول دوره COVID را توضیح می‌دهیم.

 

۱. درباره پروژه‌ها، صنعت و انگیزه خود پست بذارید.

حتماً پروژه‌ها و برنده‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ خود به اشتراک بگذارید اما از آن غافل نشوید. شما می‌توانید نظرات خود را درباره وضعیت فعلی صنعت خود به اشتراک بگذارید تا نشان دهید که به تجارت خود اهمیت می‌دهید و ایده‌های خلاقانه‌ایی دارید.

 

همچنین می‌توانید (و باید) درباره افراد و پروژه‌هایی که به شما انگیزه می‌دهند پست منتشر کنید. همه عاشق شناخته شدن هستند و دوست دارند مطالب تملق آمیز که دیگران درباره آن‌ها منتشرمی‌کنند، به اشتراک بگذارند.

 

۲. ویدئوهای آموزشی بسازید تا آنچه را که می‌دانید به مشتریان و کارفرمایان نشان دهید.

برای مثال، آژانس املاک و مستغلات Stylish D حرفه Sew Bro خود را با آموزش‌های ویدئویی ایجاد کرده است که به پسرها یاد می‌دهد چگونه از لباس‌های تخفیف‌دار، به عنوان لباس‌های عالی مردانه استفاده کنند.

 

آنچه که به عنوان یک ویدئو آموزشی درباره تغییر نحوه پوشش بود، اکنون به یک کانال کسب درآمد و بازرگانی تبدیل شده که دارای اطلاعات تماس برای سوالات تجاری می‌باشد.

 

۳. برای معرفی تجارت جدید خود در مطبوعات تبلیغ کنید.

اگر در حال راه‌اندازی شغلی جدید و محلی یا فروشگاه آنلاین هستید، می‌توانید (و باید) در رسانه‌ها تبلیغ کنید. برای ایجاد آگهی مطبوعاتی موثر می‌توانید از دستورالعمل‌ و الگوی زیر استفاده کنید.

 

اگر از محیط کسب و کار یا محصولات خود فیلم کوتاه یا تصاویر با وضوح بالا دارید، آن‌ها را در آگهی مطبوعاتی خود قرار دهید. ویراستاران عاشق رسانه‌های آماده هستند که می‌توانند برای افزایش جذابیت و به اشتراک گذاشتن، آن پست را در صفحه خود منتشر کنند.

 

آگهی مطبوعاتی خود را به رسانه‌هایی که مخاطبان شما دنبال می‌کنند، مانند: روزنامه‌های محلی و شبکه‌های تلویزیونی، نشریات تجارت آنلاین یا مخاطبان رسانه‌های اجتماعی ارسال کنید. آن را در نمونه کار وب‌سایت خود نیز به اشتراک بگذارید.

 

۴. نمونه کارهای وب‌ سایت خود را به روز نگه دارید.

اگر نکات گفته شده را رعایت کرده باشید، احتمالا نمونه کارهای وب‌سایت خود را ایجاد و مدیریت کرده تا توانایی‌های خود را در معرض دید کارفرمایان یا مشتری‌های بالقوه خود قرار دهید. اکنون، باید دائما آن را به روز کنید.

 

حداقل هفته‌ایی یکبار موارد زیر را به روز رسانی کنید:

به محتوای سایت، یک پروژه، رضایت‌مندی مشتری یا یک پست وبلاگ اضافه کنید تا سایت شما برای خزندگان وب گوگل جدید باشد. بنابراین بازدید‌کنندگان شما دلیلی برای بازگشت مجدد به سایت شما داشته باشند.
در صورت موجود بودن ورژن جدید افزونه‌ها، قالب و نسخه وردپرس، آن‌ها را به روز رسانی کنید.
از سایت خود بکاپ بگیرید. از ابزار پشتیبان گیری خودکار استفاده نمی‌کنید؟ پس باید قبل و بعد از هر بار به روزرسانی هفتگی از سایت خود پشتیبان تهیه کنید تا با خطر از دست دادن محتوای خود روبرو نشوید.

 

۵. تقدیرنامه‌ها، رضایت‌مندی و نظرات مشتریان را جمع آوری کنید و به اشتراک بگذارید.

این روزها اکثر مردم نظرات مشتریان را می‌خوانند، زیرا می‌خواهند بدانند نظر مشتریان قبلی در مورد خدمات یا کالای ارائه شده چه بوده است. تقدرنامه‌ها و رضایت‌مندی مشتریان در زمینه کاری شما به کارفرمایان و مشتریان نشان می‌دهد که افراد دیگر از کار با شما لذت می‌برند و رضایت دارند.

 

بهنرین رضایت‌مندی‌ها مربوط به مشتریان فعلی یا گذشته و کارفرمایان است. اما همچنین می توانید برای گذراندن دوره‌های مربوط به تجارت خود یا کارآموزی، از مربیان گواهی‌نامه دریافت کنید.

 

اگر مشتریان درباره فروشگاه آنلاین شما نظراتی دارند، آن‌ها را نیز به اشتراک بگذارید. برای شروع ، از راهنمای ما برای درخواست و استفاده از توصیفات استفاده کنید.

 

برای افزایش ترافیک سایت فروشگاهی خود و فروش بیشتر محصولات، بازاریابی محتوا بسیار ضروری است. به همین دلیل در مقاله زیر ۷ ایده برتر بازاریابی محتوا برای سایت‌های فروشگاهی را توضیح می‌دهیم.

 

۶. به گروه‌های مناسب وصل شوید.

برای برقراری ارتباط با افراد مرتبط با صنعت شما، جامعه تجاری محلی و مخاطبان، هرگز فرصت آسانی وجود نداشته است. این افراد عبارتند از:

گروه‌های صنعتی در شبکه‌های اجتماعی
گروه‌های فارغ التحصیلان و مراکز کاریابی مشاغل دانشجویی
اتاق‌های بازرگانی محلی
سازمان‌های حرفه‌ای در صنعت شما

 

۷. کارفرمایان مناسب را پیدا کنید.

خود و توانایی‌هایتان را در LinkedIn معرفی کنید. ممکن است با پیام‌های بیشماری از طرف کارفرمایان مواجه شوید. زمانی که می‌خواهید با یک کارفرما کار کنید، باید کسی را پیدا نمایید که با زمینه کاری شما آشنا باشد. از او درباره حقوق دریافتی، ساعت کاری، بیمه و مزایا و … سوال بپرسید (این اطلاعات معمولاً توسط کارفرمایان ارائه می‌شود).

 

۸. به دنبال فرصت‌های بزرگ‌تری بروید.

Indeed و Glassdoor سایت‌های عالی برای جستجوی عمومی هستند اما تنها سایت‌های شغلی بزرگی نیستند که می‌توانید بررسی کنید. بسته به صنعت خود، سایت‌های زیر را نیز بررسی نمایید:

AngelList برای کار با یک استارت آپ
Dice برای مشاغل فنی
Dribbble برای طراحی گرافیک
FlexJobs برای کارهای ریموت
Idealist برای کارهای داوطلبانه
Journalism Jobs برا روزنامه نگاری

 

«job boards for» در گوگل سرچ کنید و ببینید چه چیزی در انتظار شماست.

 

۹. دسترسی مردم به خودتان را آسان کنید.

بهترین راه ارتباطی شما با کارفرمایان، مشتریان و علاقه‌مندان چیست؟ پیام رسانی، ایمیل، تماس، روش دیگری؟

 

هرچه که هست، اطلاعات تماس خود را در پروفایل شبکه‌های اجتماعی، امضای ایمیل و در نمونه کارهای وب‌سایت خود قرار دهید و صندوق‌های ورودی را حداقل یک بار در روز چک کنید تا بتوانید سریع با افراد ارتباط بگیرید.

 

نتیجه گیری

ما خلاصه‌ای از روش‌های موجود برای راه‌اندازی تجارت آنلاین و ساخت بلاگ شخصی را بیان کردیم. امیدواریم در این روزهای سخت کرونایی توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

 

اگر برای ساخت سایت وردپرسی یا ساخت وب سایت شخصی خود به راهنمایی نیاز دارید؟ همین الان به efixhost مراجعه کنید تا همکاران ما به شما کمک کنند. همچنین اگر به دنبال خرید هاست وردپرس و آگاهی از تعرفه‌ها هستید، کلیک کنید.

خرید هاست وردپرسی wordpress hosting

راضیه عبداللهی 

کانتنت‌رایتر، کپی‌رایتر و مدرس زبان انگلیسی، علاقه‌مند به مباحث مرتبط با IT.