آنیتا نظری 

آبان 27, 1399

۷ ایده برتر بازاریابی محتوا برای سایت‌های فروشگاهی

بازاریابی محتوا برای افزایش بازدید سایت و در نتیجه افزایش فروش محصولاتتان روشی کارآمد و موثر می‌باشد. برای فروش بیشتر محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی، افزایش آگاهی از نام تجاری و ترغیب بازدیدکنندگان برای خرید محصولات بسیار مهم است.

در واقع هدف اصلی، ایجاد محتوا با کیفیت بالا برای سایت فروشگاهی است که بطور مستقیم با مخاطبان اصلی و بالقوه شما ارتباط برقرار کند. شما می خواهید مشتریان بالقوه خود را در مورد برند تجاری خود آگاه کنید. در نتیجه بهترین راه تولید محتوای با کیفیت می‌باشد زیرا که محتوا با کیفیت بهتر منجر به بازدید بیشتر، تعامل بیشتر با بازدیدکنندگان و در نتیجه فروش بیشتر محصولات شما در فروشگاه اینترنتی می‌شود. سایت فروشگاهی شما با هاست فروشگاهی پرسرعت، بهترین عملکرد و کیفیت را برای کسب و کار شما رقم خواهد زد. 

 

اگر مشتاق یادگیری ایده‌های خلاقانه برای موفقیت در بازاریابی سایت فروشگاهی خود هستید، ۷ ایده نتیجه بخش بازاریابی محتوا برای سایت فروشگاهی خود را که در زیر توضیح دادیم، مطالعه کنید.

 

بهترین روش‌های بازاریابی محتوا برای سایت فروشگاهی

 

ساخت تیزر تبلیغاتی برای محصولات

ویدیو ابزاری مفید برای جذب و افزایش بازدیدکنندگان وب سایت شما است. با ساخت تیزر تبلیغاتی برای محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی خود، فرصت خواهید داشت که داستان برند خود را منتقل کرده و مزایای محصولات خود را به نمایش بگذارید. طبق گفته‌ی امی اونوراتو ( Amy Onorato)، یکی از مشارکت کنندگان در Idea Rocket، دیدگاه خود را اضافه می‌کند:

«فیلم‌های مرتبط با محصولات فروشگاه اینترنتی به کسب و کار شما فرصتی می‌دهد تا آنچه شرکت شما ارائه می‌دهد، را به صورت تصویری به نمایش بگذارد. در برخی موارد، این امر می‌تواند محصول شما را در دسترس بینندگان قرار دهد و آن را برای آن‌ها جذاب‌تر نماید. با ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب از محصولات خود، مشتریان را به خرید اینترنتی از سایت فروشگاهی خود ترغیب خواهید کرد.»

 

برخی از بهترین ویدئوهای محصولات، ارزش پیشنهادی محصول را برای مخاطبان برجسته می‌کند. در واقع شما مشکل را بیان می‌کنید و محصول خود را به عنوان یک راه حل ارائه می‌دهید.

 

سوالات متداول (Frequently Asked Question)

فروشگاه‌های اینترنتی با هاست فروشگاهی پرسرعت و وب سایت‌های تجارت الکترونیکی می‌توانند از داشتن صفحه اختصاصی برای پاسخگویی به سوالات متداول مشتریان ( Frequently Asked Questions و یا FAQ) بهره‌مند شوند. این کار می تواند با پرداختن به اهمیت محصول و شرح جزییات و مسائل فنی، تجربه مشتری را افزایش دهد و تحقیقات نشان می‌دهد که ۵۵٪ از مشتریان مایل به پرداخت هزینه بیشتر با شرکتی هستند که تجربه رضایت بخشی را برای آنها تضمین می‌کند.

 

صندوق ورودی ایمیل پشتیبانی مشتری شما شروع خوبی برای یافتن این سوالات است. به دنبال موضوعات مشترکی باشید که مشتریان دائماً درباره آن‌ها می‌پرسند. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه اینترنی در زمینه فروش گل هستید، ممکن است مشتریان شما سوالات بیشتری در رابطه با هزینه حمل و نقل یا آشنایی با بهترین نوع گل‌ها را داشته باشند. 

 

هدف از صفحه سوالات متداول، ارائه پاسخ سریع به بازدیدکنندگان وب سایت و نشان دادن اقتدار شما در مورد هر موضوع خاص است. با این حال، سعی کنید از پاسخ‌های منحرف کننده که بازدید کنندگان شما را به راهی غیر مرتبط سوق می‌دهند، خودداری کنید.

 

نظرات مشتری

مصرف‌کنندگان در مورد محصولات به نظر و بازخورد صادقانه اعضای خانواده، دوستان و حتی افراد کاملاً غریبه اعتماد می‌کنند. آنها از این نظرات به عنوان راهنمای تصمیمات خرید خود استفاده می‌کنند.

 

بررسی نظرات مشتری می‌تواند به تقویت وفاداری به برند و افزایش فروش محصول کمک کند. بنابراین، بررسی نظرات مشتری در وب‌ سایت شما برای برندتان مهم است. فلورا فریچو (Flora Frichou)، متخصص اصلی محتوا در کمپانی تراست پایلت (Trustpilot)، جهت این کار چند پیشنهاد ارائه می‌دهد: 

 

“با نمایش تجربه مشتریان فعلی خود در سایت شرکت، اعتماد مشتری را تقویت کنید. صفحات مهم سایت شامل صفحه اصلی و سایر صفحات پر بازدید (محصول، قیمت گذاری، تسویه حساب یا صفحه های فرود پس از کلیک) هستند. بررسی‌های انجام شده در اینجا نشان می‌دهد که شما بایست شفاف عمل کنید و به مشتریان دلگرمی لازم برای خرید را بدهید. “

 

در نتیجه اختصاص یک صفحه کامل به بررسی نظرات مشتری جایگاه ویژه‌ای در سایت شما دارد. بعلاوه، هر صفحه محصول شامل بازبینی هایی برای خریداران احتمالی است. این شفافیت بر بازدیدکنندگان تأثیر می‌گذارد و تجربه مشتری را افزایش می‌دهد.

 

ایمیل

ایمیل‌ها فاصله ارتباطی بین مشتری و برندها را برطرف می‌کنند و بازدیدکنندگان را به خرید سوق می‌دهند. بک لینکو (Backlinko) گزارش می‌دهد كه خریداران ۱۳۸٪ بیشتر در هنگام فروش از طریق ایمیل در مقایسه با افرادی كه پیشنهادات ایمیل دریافت نمی‌كنند، خرید می‌كنند.

 

بازدیدهای با ارزش به وب سایت شما به معنای فرصت‌های جدید برای فروش بیشتر است. ایمیل‌های تبلیغاتی می‌تواند مشترکان را به پست های وبلاگ شما علاقه‌مند کند. از طریق تقسیم بندی و طبقه بندی محتوا، می‌توانید محتوای هدفمند را براساس رفتار مشترکین، موقعیت مکانی و سابقه خرید برایشان ارسال کنید.

 

تماس مداوم امکان دسته‌بندی مخاطبین را برای شما فراهم می‌کند، بنابراین می‌وانید پیام مناسب را در زمان مناسب به افراد مناسب ارسال کنید. پلتفرم بازاریابی ایمیل همچنین برای شما امکان ارسال مجدد ایمیل به صورت خودکار با یک موضوع به روز شده، حتی برای مخاطبینی که اولین ایمیل شما را باز نکرده اند، به وجودمی‌آورد. به این ترتیب، ارزش نام تجاری شما با تلاش کم و بدون زحمت زیاد افزایش می‌یابد. 

 

برگذاری آزمون‌ها و مسابقه‌ها

محتوای تعاملی، محتوایی است که به مخاطبان شما اجازه می‌دهد فعالانه با نام تجاری شما درگیر شوند. این کار می‌تواند بازدیدکنندگان وب سایت را به بررسی دانش خود و یا رقابت در یک بازی تشویق کند و یا به چالش بکشاند. آزمونها نوعی از محتوای تعاملی است که  باعث می‌شود افراد در وب سایت تجارت الکترونیکی شما بیشتر بمانند. همچنین می‌توانید با دریافت ایمیل یا شماره تماس مخاطبین خود میزان فروش را در فروشگاه اینترنتی خود افزایش دهید.

«منطبق کردن آزمونهای خود با کمپین‌هایی که بر افزایش آگاهی متمرکز هستند، راهی عالی برای افزایش کاربران می‌باشد. با جذب مخاطب بیشتر، برای توجه به یک علت یا پیام خاص، هدف بازاریابی محتوای خود را تثبیت کنید.»

 

به عنوان مثال، برند غذایی گین فول (Gainful) از این آزمون‌ها برای شخصی سازی تجربه خرید استفاده می‌کند. وقتی بازدیدکنندگان به سایت مربوطه  وارد  می‌شوند، آن‌ها می‌توانند در یک مسابقه کوتاه برای تعیین بهترین پودر پروتئین شرکت کنند.

 

پادکست‌ها

برخلاف محتوای نوشته شده، پادکست‌ها یک محیط مناسب برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. مشتریان می‌توانند هنگام انجام کارهای منزل و یا به راحتی در محل کار خود به آن‌ها گوش دهند.

 

علاوه بر این، شنوندگان پادکست به محتوای صوتی مورد علاقه خود وفادار هستند. یک مطالعه نشان داده است که ۵۴٪ از شنوندگان پادکست بیشتر علاقه مند به خرید محصول تبلیغاتی می‌شوند. این شنوندگان به راحتی با سایت و برند شما ارتباط برقرار می‌کنند و به رهبری فکری شما احترام می‌گذارند.

 

هنگام تهیه پادکست، می‌بایست فرمت بخش‌های سایت خود را در نظر بگیرید. می‌توانید با کارشناسان مختلف در رابطه با موضوعات مربوطه مصاحبه کنید، داستان‌های موفقیت آمیز را مطرح کنید یا حتی در مورد آزمایش‌های ناموفق خود بحث کنید. به عنوان مثال، پادکست علم رسانه‌های اجتماعی (Science of Social Media) توسط بافر (Buffer) مباحث عمیقی در مورد آخرین استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله گفتگو با کارشناسان بازاریابی برای شنوندگان خود فراهم می‌کند.

 

محتوای تولید شده توسط کاربران

اصالت بخشی مهمترین فاکتور هنگام خرید مشتری است. مشتریان بازخوردی واقعی از چگونگی و کیفیت محصولات شما ارائه خواهند داد. محتوای تولید شده توسط کاربر انجمن بازی‌های متحد (UGC) راهی برای جذب خریداران جدید با کمک مشتریان فعلی شما می‌باشد.

 

UGC می‌تواند شامل هر محتوایی که مشتری ایجاد و برند شما را برجسته می‌کند، از توییت گرفته تا ویدئو تا عکس باشد. بهترین UGC باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود و افراد بیشتری را به وب سایت تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی شما علاقه مند می‌کند.

 

کریستینا نیوبری نویسنده و ویراستار برنده جایزه می‌نویسد: «افرادی که محتوای تولید شده توسط کاربران را ایجاد و به اشتراک می‌گذارند به احتمال زیاد از بزرگترین طرفداران شما خواهند بود … UGC به شما امکان می دهد از این هیجان تجاری استفاده کرده و احساس وفاداری مداوم را در افرادی که ممکن است کمتر با نام تجاری شما آشنا باشند، تقویت کند.» 

 

برای اطلاعات بیشتر درمورد چگونگی افزایش بازدید فروشگاه آنلاین خود، مقاله زیر که در آن ۹ روش ترافیک فروشگاه آنلاین بررسی شده است را مطالعه کنید:

 
 

نتیجه گیری

برای درگیر کردن مشتریان تجارت الکترونیک خود محتوای بیشتری با کیفیت بالا ایجاد کنید.

فروشگاه‌های آنلاین و وب سایت‌های تجارت الکترونیک درجه یک، ایده‌های مختلفی را جهت بازاریابی محتوا و در نتیجه جذب مشتریان بیشتر اجرا می‎کنند. با جذب بازدیدکنندگان خود از روش‌های مختلف نظیر ارائه  فیلم محصولات، نظرات مشتری، یا حتی آزمونهای جالب خلاق باشید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

 

با استفاده از این ایده‌های موفقیت‌آمیز می‌توانید بازدید سایت فروشگاهی خود با هاست فروشگاهی پرسرعت و همچنین فروش محصولاتتان را نیز فزایش دهید.

 

 

خرید-هاست-فروشگاهی-ecommerce-woocommerce

آنیتا نظری 

کارشناس نرم‌افزار، طراح وب سایت و کارشناس فنی وب هاستینگ، مسلط به زبان انگلیسی و علاقه‌مند به موضوعات IT و تکنولوژی.